פאניקה? בגור הכריזו חרם על בעלזא: “לא להשתמש בשירותיהם”

יוסף גרינבוים
|
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 11:43
היסטריה בגור מהביקור העידוד לו זכה הגר”ש אלתר אצל הרבי מבעלזא • יד-ימין של יו”ר הוועדה למלחמה בפורשים הכריז חרם על בעלז: “מבקשים לא להשתמש בשירותים שלהם. לא בבניינים. לא בדרשנים. לא ביועצים חינוכיים” • בכירים בגור: לא הוראה מלמעלה, זה מהציבור • האזינו להקלטה

בחסידות גור הכריזו חרם כנגד חסידות בעלזא? ביקורו של הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור, אצל הרבי מבעלזא בחול המועד פסח, והכבוד והעידוד לו זכה – עורר היסטריה בחצר חסידות גור.

מדובר באירוע דרמטי, המעניק עידוד ותמיכה פומביים לפורשים מחצר גור. הוא התקיים על רקע התמרונים הפוליטיים האחרונים של חצר בעלזא באגו”י נגד חסידות גור.

הבוקר (ראשון) שודרה בתוכנית ‘מנדי ביתאן’ הקלטה בפרסום ראשון של הודעה קולית שנשלחה לישיבות גור. הקול הדובר הוא של איציק שטרן, יד ימינו של הרב אברהם בנימין זילברברג, יו”ר הוועדה מטעם חסידות גור למלחמה בקהילת הפורשים המסתופפת בצילו של הגר”ש אלתר.

בהודעה אומר שטרן: “יש נושא שקוראים לזה חסידות בעלז. מבקשים לא להשתמש בשירותים שלהם. לא בבניינים. לא בדרשנים. לא ביועצים חינוכיים. לא בשום דבר. לא להשתמש בשירותים שלהם”.

האזינו להקלטה

בתגובה לפרסום על החרם, טרם שידעו שצפויה להתפרסם הקלטה המוכיחה את הידיעה, בכירים בחסידות גור הכחישו את קיומו של החרם – ואמרו: “לא ניתנה שום הוראה. זה שקר. המפיצים הם קהילת הפורשים שמנסים לסכסך וללבות אש בין הקהילות”.

אולם, לאחר שהתברר כי ישנה הקלטה המתעדת את ההוראה, הסתייגו הבכירים ומסרו: “יש ביטולים נקודתיים שאירעו וזה לא הוראה מלמעלה, אלא מהציבור בתוך גור שאכפת לו”.

כפי שדווח בחרדים 10, הגר”ש אלתר הגיע יחד עם אחיו הגאון רבי דניאל אלתר, ראש ישיבת ‘פני מנחם’ בירושלים, לביקור חג אצל האדמו”ר מבעלזא. נכדי הרבי מבעלזא ומקורביו קיבלו את פני הגר”ש אלתר ואחיו בכניסה לבית האדמו”ר – ולאחר מכן נכנסו לחדר קבלת הקהל, והרבי הושיב את הגר”ש אלתר בראש השולחן.

לאחר שיחה ממושכת, ולאחר שאיחלו ברכת ‘לחיים’ זה לזה, ליווה האדמו”ר את ראש הישיבה מגור עד ליציאה מחדרו, ומשם שלח את בנו הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח ללוותם עד לרכב.