ראש מפלגת השלטון נפגש עם רבה של ברלין על גג הבונדסטאג • צפו

תיעוד מרגע לא שגרתי בגרמניה: רבה של ברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל, וראש מפלגת השלטון בפרלמנט הגרמני, ערכו מפגש מיוחד - על גג הבונדסטאג הגרמני
נתן פרל
ו' אייר התשפ"א / 17.04.2021 22:39

רגע לא שגרתי התרחש השבוע כאשר ראש מפלגת השלטון בגרמניה אירח את רבה של ברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל – למפגש מיוחד.

בתאריך ב’ באייר ציינו בחסידות חב”ד את יום הולדתו של האדמו”ר המהר”ש, רבי שמואל מליובאוויטש, הרבי הרביעי של חסידות חב”ד. בחסידות נוהגים לציין את היום בהתוועדות חסידית.

בעיצומו של התאריך המיוחד הוזמן הרב טייכטל, שמנהל מערכת קשרים חמה ולבבית עם ראשי השלטון בברלין, על ידי ראש מפלגת השלטון CDU בפרלמנט הגרמני למפגש מיוחד על גג הבונדסטאג – בניין הפרלמנט הגרמני.

במהלך המפגש סיפר הרב טייכטל לראש מפלגת השלטון על חסידות חב”ד בכלל, ועל מהותו של היום, פועלו של הרבי המהר”ש והמושג אותו הטמיע “לכתחילה אריבער” בפרט, שהפך על ידי הרבי מליובאוויטש לאחד מאבני הייסוד של החסידות בדורנו.

וזה התרגום המלא של הפתגם כפי שאמר בשעתו האדמו”ר המהר”ש: “העולם אומר שכאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני אומר שמלכתחילה מלמעלה”.

השניים אף שוחחו על הפעילות העניפה של הרב טייכטל בכל רחבי גרמניה. הרב סיפר על הפעילות היהודית המגוונת ואת התחייה הבלתי פוסקת של הקהילה.

בנוסף, תיאר והרחיב על התקדמות בניית הקמפוס היהודי הענק, שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו – קמפוס המוקם במרכז העיר ברלין וצפוי לכלול ישיבה, מוסדות לימוד לילדים, מקווה טהרה מהודר, בית התבשיל ועוד.

ראש מפלגת השלטון, שהתרגש מאוד מהאירוע, חזר בפני הרב על ההתחייבות להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית במדינה ולעזור ככל הניתן להרחבת הפעילות.

רק לפני שבוע הוזמן הרב טייכטל לביקור רשמי בשגרירות אבו דאבי בגרמניה, שם הבטיחה השגרירה להעמיק את הקשרים עם הקהילה היהודית.

בנוסף, לפני מספר שבועות, במסגרת הביקורים שעורך הרב בלשכות בכירי הממשל הגרמני, קיבל רבה של ברלין אישור מיוחד לעמוד ולנאום במקום בו הכריזו הנאצים ימ”ש על הפתרון הסופי, שם דיבר הרב על חג הפסח וקרא: “עם ישראל חי!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות