שהחיינו וקיימנו: החל ממחר אין צורך במסכות בשטחים פתוחים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, תיקן את צו בריאות העם, כך שלא נדרשת מסכה במקום שהנו שטח פתוח וללא התקהלות, החל ממחר • פרוייקטור הקורונה: "עדיין לא הגענו לחסינות עדר, אנחנו נמצאים על כ-5 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים. זה לא מספיק"
אליעזר היון
ה' אייר התשפ"א / 17.04.2021 20:55

לאור נתוני התחלואה שממשיכים להיות נמוכים בכל הארץ, ניתנת הקלה בעטיית המסכה בשטחים פתוחים וללא התקהלות.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, תיקן את צו בריאות העם, כך שלא נדרשת מסכה במקום שהנו שטח פתוח וללא התקהלות, החל ממחר [ראשון].

המשמעות היא שניתן לשהות בשטחים פתוחים בהם אין התקהלות ללא מסכה. כך גם בשטח המגורים האישי.

יודגש כי בשטחים שאינם פתוחים יש לעטות מסכה. משרד הבריאות מזכיר שחשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתדרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות – מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה, למען הבריאות של כולנו.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, התייחס הערב להקלות החדשות – בחינוך ובביטול חובת המסכות בשטח פתוח. אש התריע שעדיין יש צורך במסכות בשטח סגור וסתר את ההערכות שישראל בחסינות עדר.

“עדיין לא בחרתי יעד לחופשה, עדיין יש עוד הרבה עבודה ודרך לעשות. יש לנו הרבה דברים לתכנן ולחשוב קדימה”, אמר אש באולפן פגוש את העיתונות.

כשנשאל אם ישראל נמצאת במצב של חסינות עדר, השיב: “עדיין לא, אנחנו נמצאים על כ-5 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים. זה לא מספיק. אנחנו צריכים להגיע לכ-75% מחוסנים ומחלימים כדי להגיע לחסינות עדר, אבל אנחנו כן רואים את העדויות בשטח – נתוני רמת התחלואה הנמוכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות