סמוטריץ’ לנתניהו: ‘אם הליכוד יכשל – זה בגלל שמבזבזים ימים יקרים’

בציוץ שפרסם בטוויטר שלו, הגיב יו"ר מפלגת הציונות הדתית על כוונת הליכוד להפעיל עליו לחצים כדי שיתמוך ברע"מ: "לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל" • הליכוד על הדרישות של רע''מ: "סבירות, הגיוניות, נכונות, טובות למגזר הערבי וטובות לציבור הישראלי"
אריה ריבקינד
ד' אייר התשפ"א / 16.04.2021 11:27

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, שב וקורא הבוקר (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק לנסות להקים ממשלה בתמיכת מפלגת רע”מ, ומזכיר כי אין בכוונתו לקחת חלק בקואליציה כזו.

סמוטריץ’ אמר בציוץ שפרסם: ”אם הליכוד יכשל במלאכת הרכבת ממשלה לאומית זה יהיה בגלל שהוא מבזבז את הימים היקרים שהמנדט אצלו בכיוונים מסוכנים וחסרי סיכוי”.

הוא הוסיף: ”לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם”.

בעיתון ‘ישראל היום’ דווח הבוקר כי בימים האחרונים העבירו אנשי רע”מ לליכוד את הרעיונות המרכזיים שאותם הם רוצים לקדם בשיתוף פעולה אפשרי.

ברע”מ לא מזכירים את ביטול/שינוי חוק הלאום וחוק קמיניץ – חוק חשוב למגזר הערבי, העוסק באכיפה והגברת העיצומים שאפשר להטיל על עברייני תכנון ובנייה, אלא מתמקדים בעיקר בדרישות תקציביות שיסייעו לאזרחים הערבים.

לדברי אנשי הליכוד, לא רק שלסמוטריץ’ אין מה להתנגד לשותפות הזאת, אלא אפילו כדאי לו לתמוך בה, כיוון שמדובר בדרישות שאפילו יכולות לשרת את האידיאולוגיה שלו.

גורמים בליכוד אמרו ל’ישראל היום’ כי הדרישות של רע”מ “סבירות, הגיוניות, נכונות, טובות למגזר הערבי וטובות לציבור הישראלי”.

לדבריהם “לא מדובר בדברים שסמוטריץ’ צריך להתנגד להם, למרות העמדות הרדיקליות שלו. הם בסך הכל מבקשים תקציב שינוהל על ידם לטובת המגזר הערבי, בעיקר לשיפור תשתיות, לחינוך ולמלחמה בפשיעה”.

בנוסף, ברע”מ מבקשים גם להכשיר יישובים ערביים גדולים בנגב ולאפשר עתודות בנייה גדולות ביישובים ערביים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות