ערבי סטר בעוצמה לחרדי שנסע ברכבת הקלה – ופרסם סרטון

ערבי תיעד עצמו סוטר בעוצמה לצעיר חרדי שנסע ברכבת הקלה בירושלים, מבלי שלשניים היתה תקשורת מקדימה • השר יעקב ליצמן: "היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף בכלא" • ח"כ עופר כסיף מהמשותפת: "אלימות מעוררת חלחלה על רקע גזעני"
שלמה בן חיים
ד' אייר התשפ"א / 15.04.2021 23:19

ערבי, בעל חשבון ברשת החברתית ‘טיקטוק’, אעלה סרטון בו הוא מתועד סוטר בעוצמה בפניו של צעיר חרדי שנסע ברכבת הקלה בירושלים – ללא כל תקשורת מקדימה בין השניים.

המשטרה החלה בבדיקת האירוע ופועלת לאיתור המעורבים.

המקרה המזעזע והמשפיל גרר סערה ציבורית ותגובות מכל סיעות הכנסת.

השר יעקב ליצמן אמר: “תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף בכלא”.

שרת התחבורה מירי רגב צייצה בתגובה: “הזדעזעתי לראות הלילה את סרטון התקיפה של הצעיר תלמיד הישיבה, ברכבת הקלה בירושלים. הנחיתי את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול באופן מיידי מול משטרת ישראל, כדי להביא לחקירה מהירה של האירוע ומיצוי של מלוא חומרת הדין עם האחראים לכך”.

ח”כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר: “‏אלימות מעוררת חלחלה על רקע גזעני. אני מבקש לשלוח חיזוקים לבחור שהותקף, ודורש כי המדינה הזאת תילחם סוף סוף נגד כל סוגי הגזענות ותבטיח לכולם מרחב בטוח ונקי מאלימות”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הגיב: “רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכח לתפוס את העבריין הזה שמגלה עבריינות ואנטישמיות מול תלמידי ישיבה.

“אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה”.

סגן שר התחבורה אורי מקלב: “מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה ואסור לעבור על כך לסדר היום, על רשויות אכיפת החוק לבוא דין עם התוקפים באופן מידי וביד קשה. אנו נעשה הכל כדי לתת ביטחון מלא לנוסעי התחבורה הציבורית בארץ”.

ח”כ אליהו ברוכי אמר: “תרשמו לפניכם: המחבל שסטר על פניו של תלמיד ישיבה בירושלים, ייעצר בעזרת השם. אבל לא, הוא לא ישב מאחורי סורג ובריח. הוא אולי-אולי יקבל עבודות שירות. הריקבון המשפטי יתייחס אליו בסלחנות ואפילו באמפתיה. זאת תהיה עוד תזכורת כואבת לתיקון החשוב ביותר: מערכת המשפט”.

חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד אמר, כי החשוד בתקיפה “חייב להיעצר מיד, הלילה. המיידיות חשובה לא פחות מהמעצר”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’: ‏”משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מאחורי סורג ובריח”.

ח”כ איתמר בן גביר: “‏נער גבעות שהיה מעלה לרשת סרטון שלו מכה ערבי, היה נעצר תוך דקות. אם הבחור הזה לא עצור הלילה אפשר לקפל את משטרת ירושלים”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי: “הסרטון שבו נראה צעיר בעל חזות ערבית, סוטר לבחורי ישיבות ברכבת הקלה בירושלים, ולאחר מכן מפרסם תיעוד של האירוע – מבחיל ומזעזע וגובל באנטישמיות. המשטרה חייבת לעצור את הצעיר בהקדם ולנקוט ביד קשה בכל האמצעים העומדים לרשותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות