‘מעילה חמורה’ I מיד חקירה: איך הוכנס קינוח חלבי למסעדת בשר?

ח"כ משה ארבל דורש ממנהל מחלקת הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לחקור כיצד הוכנס קינוח חלבי במסעדה בשרית - שגרם למותה של הצעירה אושר דרעי ע"ה • "ניתן להניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה לפני שהמקרה התגלה בעקבות המוות הטרגי"
אריה ריבקינד
ג' אייר התשפ"א / 15.04.2021 19:57

ח”כ משה ארבל פנה היום (חמישי) אל הרב רפי יוחאי, מנהל מחלקת הונאה בכשרות של הרבנות הראשית – בעקבות מותה של אושר דרעי ע”ה במסעדה בשרית כשרה בראש פינה, לאחר שאכלה מקינוח חלבי.

“בערב יום העצמאות, ב’ באייר 14 באפריל, ביקרה אושר דרעי ז”ל בת ה-23 במסעדת ‘רחמים שמחה ובניו’ בראש פינה, מסעדה בשרית כשרה, כדי לחגוג את יום העצמאות.

“בסיום הארוחה, לפי החשד, הוגש לשולחן קינוח שהכיל קצפת חלבית. אושר ז”ל אשר הייתה אלרגית לחלב הספיקה להגיע לבית החולים זיו בצפת לפני שהתמוטטה ונפטרה”.

ארבל מוסיף: “האירוע החמור עודנו נמצא בחקירת משטרה, במסגרתה חמישה עובדים עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות ושוחררו למעצר בית. המסעדה בינתיים סגורה. למרות זאת, אין מנוס מלבחון את האירוע גם בכלים הנתונים לרבנות הראשית.

“לא ייתכן שמסעדה בשרית עם תעודת כשרות מגישה קינוחים חלביים, מדובר במעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות אשר עשויה גם להוביל כפי שראינו לסיכון חיי אדם”.

ארבל מדגיש: “ניתן להניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה לפני שהמקרה התגלה בעקבות המוות הטרגי של אושר דרעי ז”ל.

“יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה מהם ובהתאם לנהלים בתקופה שקדמה למקרה, ולשלול מהמסעדה את תעודת הכשרות בהקדם, כדי שלא להכשיל ולסכן אחרים אם זו תיפתח מחדש בתקופה הקרובה”.

לדברי ארבל, “במסגרת בחינת פעולת מפקחי הכשרות יש לבדוק אם ניתן להסיק מסקנות רוחביות בדבר אופן פיקוח הכשרות, כדי להבטיח שמקרים טראגיים מסוג זה לא יישנו.

“אודה לעדכוני בדבר החלטת שלילת הכשרות מהמסעדה ובדבר בדיקת המקרה והתנהלות מפקחי הכשרות של המסעדה בחודשים האחרונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות