לפיד מסכים? יו”ר בל”ד: “עצמאות היהודים – כיבוש, גירוש והרס”

ח"כ סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת השתתף היום ב'תהלוכת שיבה' והתבטא באופן מתריס • "בדרך לתהלוכת השיבה בכפר לג׳ון שגורש ב-1948. 'לעצמאות' של היהודים בישראל יש צד אחר של הסיפור" • ומה הוא שכח לספר על הכפר לג׳ון, שלטענתו "גורש" במלחמת העצמאות?
חרדים 10
ג' אייר התשפ"א / 15.04.2021 19:17

זה השותף שלפיד וסער רוצים? יו”ר בל”ד, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, היום (חמישי) ב’תהלוכת שיבה’ – והתבטא באופן מתריס.

הח”כ צייץ: “בדרך לתהלוכת השיבה בכפר לג׳ון שגורש ב-1948. ‘לעצמאות’ של היהודים בישראל יש צד אחר של הסיפור. זה הצד של הכיבוש, הגירוש, ההרס והגזענות”.

הוא הוסיף: “ההכחשה של הנכבה וההתעלמות מסוגיית הפליטים וזכות השיבה מונעת כל סיכוי להתמודדות אמיתית עם הסכסוך, ותמנע גם כל סיכוי לפתרון אמיתי וצודק”.

תהלוכת המחאה שבה השתתף ח”כ אבו שחאדה, נערכה תחת הסיסמא ‘תהלוכת השיבה’.

ב’ישראל היום’ צוין, כי הדבר המדהים שאבו שחאדה “שכח” לציין בדבריו היא העובדה שהכפר לג׳ון, שלטענתו “גורש” במהלך מלחמת העצמאות, והמצודה שבתחומו, שימשו למעשה בסיס קדמי ומפקדה לוגיסטית עבור לוחמי ‘צבא ההצלה’ העיראקי שפלש במהלך מלחמת העצמאות לתחומי ארץ ישראל, בניסיון למנוע את הקמת המדינה.

מעמד השבעת הכנסת בשבוע שעבר עוררו ארבעה ח”כים מהרשימה המשותפת, בהם אבו שחאדה, פרובוקציה כאשר סירבו להישבע אמונים – וקראו קריאות כמו: “אני מתחייב להילחם בכיבוש” ו”אני מתחייב להילחם בגזענות ובגזענים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיר לפיד יהיה מוכן לקבל דעות כאלה בשאיפה שלו להשיג את ראשות הממשלה
    15/04/2021 22:16
    חמור גדול
  1. ההבדל בין חמור גדול לעיר, שלחמור הגדול יש הרבה נסיון ולמד כמה דברים