אושר אכלה קינוח במסעדה בשרית כשרה – ונפטרה מתגובה אלרגית לחלב

חיים טוויל
|
ג' אייר התשפ"א / 15.04.2021 11:30
אושר דרעי ע”ה בילתה במסעדה בשרית כשרה בראש פינה בערב יום העצמאות, אכלה קינוח שהכיל חלב והובהלה לביה”ח – שם נקבע מותה • חמישה עובדים, בהם הבעלים והשף, עוכבו לחקירה

אושר דרעי ע”ה, צעירה בת 23, תושבת חצור הגלילית, נפטרה לפנות בוקר (חמישי) בבית החולים ‘זיו’ בצפת, לאחר שפתחה תגובה אלרגית מקינוח שאכלה במסעדה בראש פינה בערב יום העצמאות.

הצעירה, שאלרגית למוצרי חלב, אכלה במסעדה בשרית כשרה – והמשטרה בודקת מדוע הוגש לה קינוח שהכיל חלב.

מחקירת המשטרה עלה, כי הצעירה בילתה עם חברתה במסעדה בערב יום העצמאות, ולאחר שאכלה מהקינוח חשה ברע ופונתה עצמאית לבית החולים.

במסגרת חקירת המשטרה נסגרה המסעדה, וחמישה חשודים – בהם הבעלים והשף – עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

כלל העובדים שעוכבו שוחררו כעבור זמן קצר למעצר בית, לאחר שנמצא כי לא פעלו ממניע זדוני. המסעדה נסגרה וחקירת המשטרה נמשכת.

לפי דיווח בחדשות 12, הצעירה הזמינה קינוח עם גלידה פרווה, אך השף, בן 19, שלח על פי החשד עובד אחר להביא את הגלידה – וזה קנה בטעות גלידה חלבית.

אמה של אושר ע”ה, סיפרה לכאן חדשות: “היא התקשרה ואמרה לי ‘אמא אכלתי בטעות קצפת חלבית, אני לא נושמת'”.

בהודעת המשטרה נכתב: “לפנות בוקר התקבלה במוקד 100 של משטרת ישראל הודעה מבית החולים זיו בצפת, שלפיה נקבע מותה של צעירה בת 23 תושבת חצור הגלילית שהגיעה לטיפול רפואי לאחר שחשה ברע, ככל הנראה כתוצאה מתגובה אלרגית לחלב”.

במשטרה הוסיפו: “עם קבלת ההודעה חוקרי משטרת ישראל פתחו בחקירה ממנה עלה כי הצעירה יחד עם חברתה בילו במסעדה בראש פינה, ולאחר שהצעירה אכלה מהקינוח חשה ברע ופונתה עצמאית לבית החולים. במסגרת החקירה המסעדה נסגרה, וחמישה חשודים – הבעלים, השף ועובדי המקום – עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות והחקירה בעיצומה”.

מבית החולים זיו נמסר: “הצעירה הגיעה למיון עם תגובה אלרגית קשה מאוד לחלב, לאחר שאכלה קינוח במסעדה. הרופאים ביצעו בה החייאה במשך קרוב לשעה, אך לא הצליחו להציל את חייה ונאלצו לקבוע את מותה”.

מהמועצה המקומית חצור הגלילית מסרו על האירוע הטראגי: “הלם ותדהמה בקהילת חצור נוכח האסון עם פטירתה של אושר. מוסרים את תנחומינו למשפחה האהובה”.

ראש המועצה שמעון סויסה וצוותי רווחה שוחחו עם המשפחה והם מלווים אותה.