משתתף ביזה את הטקס כשצעק אל עבר ראש הממשלה: ‘תתבייש’ • צפו

משתתף בטקס האזכרה לחללי האיבה הפריע לנאום ראש הממשלה כשצעק: "תתבייש, זה לא הזמן לפוליטיקה, איפה היית ארבעים שנה"
אריה ריבקינד
ב' אייר התשפ"א / 14.04.2021 13:54

אחד ממשתתפי טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה הפריע בצהריים (רביעי) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההפרעה המחוצפת התרחשה אחרי שנתניהו הבטיח בטקס כי יאשר מחדש את הקמת היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה מיד עם הקמת הממשלה החדשה.

נתניהו אמר: ”אנחנו מתקדמים מאוד בהליך התכנוני של היכל ההנצחה לנפגעי פעולות האיבה, זו תהייה אחת ההחלטות הראשונות שתובא לאישור הממשלה הבאה שתקום במדינת ישראל”.

האיש פתח בצעקות לעבר נתניהו: “בלי פוליטיקה, איפה היית 40 שנה? תתבייש”.

ראש הממשלה לא הגיב לדברים והמשיך בנאומו: “170 שנה עומד עם ישראל מול פעולות טרור של המבקשים לעקור אותנו ממקומינו. אך באותה נשימה ראו מה עשינו בשנים הללו – הקמנו מדינה, הקמנו צבא והשגנו הישגים גדולים באינספור תחומים. הנפגעים תמיד איתנו ואנחנו תמיד איתם – העם זוכר אותם ונמצא תמיד איתכם.

“משפחות יקרות, הערב בטקס הדלקת המשואות שיפתח את אירועי יום העצמאות, האור הגדול שיפציע בשמי ירושלים יזרח לזכר יקיריכם, שאותם אנו נוצרים עמוק בליבנו”.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, גינה את המתקפה על אביו במהלך טקס יום הזיכרון ברחבת הטקסים בהר הרצל.

“אז ראש הממשלה דיבר בנאומו על הקמת היכל זיכרון לחללי צהל, ומיד התפרצו לדבריו ‘אל תדבר על פוליטיקה, תתבייש…’ יש מישהו שלא מבין שזה הכל תוזמן ותוכנן מראש, בלי קשר לתוכן הנאום? בושה! מבזים אח שכול ביום הזיכרון!”.

אייבי מוזס, יו”ר נפגעי פעולות איבה, פרסם הודעה לעיתונות לאחר התקרית – בה נאמר: “מזה עשור אנו פועלים להקמת היכל הנצחה ממלכתי לחללי פעולות האיבה בדיוק כפי שהוקם לחללי מערכות ישראל.

“הצעת המחליטים נמצאת על שולחן מזכירות הממשלה ולכן ההתייחסות של ראש הממשלה להקמת היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה לא היתה פוליטית בשום צורה.

“ראש הממשלה ביטא את בטחונו שכל ממשלה שתקום תשלים את המשימה הלאומית החשובה הזאת”.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה התקיים באנדרטת חללי האיבה בהר הרצל, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, יושב ראש הכנסת יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

מספר האזרחים שנהרגו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה, ה’ באייר תש”ח, ועד היום הוא 3,158. מספר זה כולל גם 120 אזרחים זרים, שנהרגו בפיגועים בארץ ו-100 ישראלים שנספו בחו”ל.

בשנה החולפת, מיום הזיכרון האחרון נהרגו שני אזרחים בפעולות איבה: אסתר הורגן שנרצחה ביער ריחן בשומרון והרב שי אוחיון שנרצח בצומת סגולה בפתח תקווה.

פיגועי האיבה הותירו 3,262 יתומים בהם 121 יתומים משני ההורים, 800 אלמנים ואלמנות ו-975 הורים שכולים, שחיים עמנו היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות