‘פשוט וואו!’: נאום ‘שלוש האמהות’ של כוכבי מרגש את כולם • צפו

הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא דברים בכותל המערבי בירושלים, בנאום שקשר בין הקרבתה של רחל אימנו לזו של נחמה ישראלי מקיבוץ דברת, אימם של אפרים ודדי שנפלו במלחמת יום הכיפורים - והאימהות השכולות • וברשתות החברתיות לא הפסיקו להתרגשו
חיים טוויל
ב' אייר התשפ"א / 14.04.2021 02:46

הרמטכ”ל אביב כוכבי נשא הערב (שלישי) דברים בכותל המערבי בירושלים, בנאום מרגש במיוחד שקשר בין אבלה של רחל אימנו, לאבלן של האימהות השכולות.

ברשתות החברתיות התרגשו מהנאום.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב על הנאום: “תודה רבה לראש המטה הכללי, רא”ל אביב כוכבי, על נאום מרגש, מרומם, ומאחד עכשיו בטכס הדלקת נר הזיכרון בכותל המערבי. נאום ספוג בערכים, עוצמה, אמונה ונחישות בצדקת הדרך. נאום של מי שיודע מאין באנו ולאן אנחנו הולכים. אשרי העם שאלה הם מפקדיו. תודה המפקד!”

חנן עמיאור, עורך אתר ביקורת התקשורת ‘פרספקטיבה’, מחבר הספר ‘הסדנה להנדסת תודעה’: “נאום שלוש האמהות של הרמטכ”ל אביב כוכבי, הערב בכותל, נכנס לסדרה המצומצמת של נאומי המופת של הישראליות. הלוואי שישתלב בעתיד בהנהגה, באיזה צד פוליטי שיבחר”.

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות: “הדבר היותר מרשים ופחות ידוע הוא שהרמטכ”ל כוכבי יכול לשאת את הנאום הזה גם בעל פה”. 

איש התקשורת שמעון ריקלין: “רק רמטכ”ל כל כך רב מעש יכול לומר בנאום עוצמתי מרגש ונפלא לכבוד יום הזכרון שהוא עני ממעש. וכמו החזן המבקש על עמו בראש השנה ויום כיפור. מבקש כוכבי על חייליו. ועל ארצו ועל מדינתו. זכינו ברמטכ”ל ממוקד מטרה שרואה את התמונה הגדולה. דרך שרשרת הדורות עם סיפור שלושת האמהות. יישר כח גדול”.

העיתונאית איילת כהנא ממקור ראשון: “הרמטכ״ל שלנו אביב כוכבי הוא אחד מסמלי השלטון המרגשים, בעלי התודעה הלאומית הרחבה והעמוקה שיש לנו. כל נאום שלו נכנס ללב ומעורר גאווה גדולה. אשרינו שזכינו”. 

איש התקשורת אלירז שדה: “בשירות הסדיר זכיתי למח”ט בשם כוכבי, בשנים האחרונות זכיתי לרמטכ”ל באותו שם, ויש לי תחושה שאזכה גם לראש ממשלה בהמשך חיי באותו השם. כוכבי. אביב כוכבי. מנהיג שיודע את כל השפות בעם”.

אחת הגולשות בטוויטר הגיב: “גם אתם הרגשתם שנמעך לכם הלב בנאום של הרמטכ”ל אביב כוכבי? פשוט וואו!!!”

גולש אחר כתב: “חייב לציין שהנאום של הרמטכל אביב כוכבי היום גרם לי להעמוד בבית ולמחוא לו כפיים. אשריי הצבא שהאדם הזה עומר בראשו”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ
    14/04/2021 11:11
    דוד
  1. בצלאל, אני לא יודע איך לבשר לך את זה, או איך תתמודד עם העובדות, אבל, המקורבים לרמטכ”ל כוכבי יודעים שהוא הצביע בבחירות האחרונות לבנט.
    מן השמיים תנוחם.

  2. הציונות החרדלית
    14/04/2021 11:52
    דוד
  3. בצלאל, אני לא יודע איך לבשר לך את זה, או איך תתמודד עם העובדות, אבל, המקורבים לרמטכ”ל כוכבי יודעים מצויין שהוא הצביע בבחירות האחרונות לבנט.. מצטער. אני רק השליח… תתמודד..!
    מן השמיים תנוחם !