המו”מ עם בנט מתקדם • בכירים בליכוד: ‘לא נבנה 61 על עריקים’

המשא ומתן המתארך בין הליכוד לימינה מעלה השערות: הסכמות מתגבשות בין הצדדים, לא מדובר בדיונים יבשים רק סביב השאלה כיצד מצליחים לשכנע את סמוטריץ' להסכים לתמיכת רע"מ • בכירים בליכוד: "גדעון סער עמוק בתוך מסע הנקמה, לא מעניין אותו כלום, גם אצל בני גנץ אין סיכוי"
חרדים 10
ב' אייר התשפ"א / 14.04.2021 02:25

המאמצים להרכבת ממשלת ימין נמשכו גם ביום שלישי, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו וח”כ נפתלי בנט נפגשו שוב – הפעם יחד עם צוותי המשא ומתן להמשך הדיונים.

עד כה ישבו נתניהו ובנט כעשר שעות בארבע פגישות. זאת, לא כולל שיחות בין צוותי המו”מ.

המשא ומתן המתארך מעלה השערות בדבר הסכמות המתגבשות בין הצדדים, וכי אין מדובר בדיונים יבשים בלבד סביב השאלה כיצד מצליחים לשכנע את סמוטריץ’ להצטרף לממשלה שתישען על רע”מ.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בשני הצדדים מדברים על אווירה חיובית בפגישות.

יתר על כן, נטען כי החשדנות שליוותה את אנשי הליכוד בשאלה אם בנט אכן מעוניין להקים ממשלה עם נתניהו פחתה מאוד, וההרגשה כעת היא כי לצדדים יש אינטרסים משותפים להקמת ממשלת ימין.

עם זאת, לעת עתה עדיין לא נמצא פתרון יצירתי לגיוס 61 מנדטים, ובליכוד ממשיכים לומר כי הפתרון האולטימטיבי הוא הסכמה של סמוטריץ’ להישענות על רע”מ מבחוץ.

האפשרות להצטרפות של סער עדיין קלושה במיוחד. לדברי גורמים בליכוד, “גדעון עמוק בתוך מסע הנקמה. אפשר להציע לו הכל למעט רוטציה – כל תיק אפשרי, כולל חזרה לליכוד. לא מעניין אותו כלום. אם הולכים לבחירות חמישיות – הוא יימחק”.

לדבריהם, ספק גדול אם ימצאו עריקים במפלגות אחרות, “גם אצל בני גנץ אין סיכוי. הוא התאהב ברעיון של מי שנלחם בנתניהו. סיפור העריקים די גמור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות