הוחלט: זרים מחוסנים יוכלו להיכנס לישראל – אחרי חג השבועות

שבוע אחרי חג השבועות: תיירים שאינם ישראלים יורשו לבקר בישראל - לאחר יותר משנה בה שערי המדינה היו סגורים • בשלב ראשון יהיה צורך בבדיקות סרולוגיות
תמי גיל
א' אייר התשפ"א / 13.04.2021 14:54

אחרי יותר משנה, במהלכה תיירים זרים לא הורשו להיכנס לישראל, נקבע תאריך לפתיחת השמיים עבור תיירים שאינם ישראלים.

לפי ההודעה שפורסמה על ידי משרדי הבריאות והתיירות, התיירים יגיעו לישראל כבר ב-23 במאי –  בי”ב סיון.

בשלב הראשון, התיירים יורשו להיכנס לישראל בקבוצות בלבד, לפי מכסה שתקבע. כל התיירים שייכנסו לישראל יהיו מחוסנים והמטרה לאפשר להיכנס בקבוצות בלבד, היא האפשרות לנטר את התיירים במידת הצורך.

בהתאם לתוצאות השלב הראשון, תבחן האפשרות להרחבה גם לתיירים שאינם בקבוצות, כל עוד התחלואה תמשיך במגמה הנוכחית.

המתווה המדויק עדיין לא גובש, אך יגובש בימים הקרובים: כל התיירים יידרשו לעבור בדיקות PCR לפני העלייה למטוס ובדיקות סרולוגיות שיוכיחו את קבלת החיסון או ההחלמה מקורונה.

במקביל, ייעשו מגעים מול מדינות להכרות הדדיות בתעודות החיסון, מה שעשוי לבטל את הבדיקות הסרולוגיות.

הסיכומים הנם בעקבות צוות עבודה משותף בין משרד הבריאות למשרד התיירות שהוקם, בהם השתתפו ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס ופרוייקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש ובהשתתפות הגורמים המקצועיים.

ההחלטה לאפשר לתיירים זרים להיכנס לישראל תשפיע רבות על לא מעט ענפים בישראל ובראשיתם, ענפי המלונאות, המסעדנות, המוניות ועוד. בתי המלון בירושלים ובתל אביב לדוגמה, נשענו בכ-70 אחוזים על תיירות זרה, טרם תקופת הקורונה. כעת, אנחנו צפויים לראות לא מעט תיירים שיגיעו לבקר בארץ ויסייעו בשיקום הכלכלה המקומית.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: “ישראל המדינה המחוסנת הראשונה, ואזרחי ישראל הראשונים ליהנות מכך. לאחר שפתחנו את המשק, הגיע הזמן להקל באופן זהיר ומחושב בתיירות. פתיחת התיירות היא בשורה חשובה לאחד הענפים שניזוקו במיוחד בשנת הקורונה. נמשיך לבחון הקלות כל העת בהתאם לנתוני התחלואה”.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: ״אני שמחה לתת בשורה ראשונית זו לתעשייה. הגיע הזמן שהיתרון שיש לישראל בהיותה מדינה בטוחה ובריאה, יסייע לשיקום כלכלת ישראל וענף התיירות ולא כלכלות אחרות. רק פתיחת התיירות הבינלאומית הנכנסת תצליח באמת להחזיר את ענף התיירות, המסעדות, ההארחה, האתרים, מורי הדרך, ההיסעים ועוד רבים שיוכלו לחזור ולהתפרנס בכבוד. אמשיך לדחוף לחזרה מלאה של תיירות נכנסת לישראל, שתסייע רבות לכלכלה הישראלית ותספק מקומות עבודה שכל כך נדרשים כיום לישראלים רבים״.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות