אחיו של נכה צה”ל שהצית עצמו: ‘מתחנן, תפתחו ספר תורה, תתפללו’

איציק סעידיאן, בן 26 מירושלים, שהצית עצמו אמש מול משרדי אגף השיקום, מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר • מנכ"ל משרד הביטחון: "האש שאיציק הצית היא זעקה מטלטלת. אנחנו אחראים"
חרדים 10
א' אייר התשפ"א / 13.04.2021 13:23

הטרגדיה של נכה צה”ל: מצבו של איציק סעידיאן, שהצית עצמו אמש מול משרדי אגף השיקום של משרד הבטחון בפתח תקווה, אנוש עם סכנה קריטית לחייו.

סעידיאן, בן 26 מירושלים, מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר.

פרופ’ יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית והמרכז הארצי לטיפול נמרץ כוויות בשיבא,: “הפצוע סובל מכוויות עמוקות ונרחבות בכל גופו ומצבו ממשיך להיות אנוש. אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להציל את חייו. נעשה מה שאנחנו יודעים, המצב פה לא טוב”.

אבי ולאה, האחים של איציק סעידיאן , יושבים בבית החולים שיבא ומבקשים מהציבור להתפלל לשלומו.

אבי, אחיו של איציק, אמר בבכי בבית החולים: “תתפללו עליו, זה אחי הקטן אני אוהב אותו. תעזרו לו. הוא ראה דברים. שאחי ייצא מזה, תתפללו עליו בכל בתי הכנסת. תפתחו ספר תורה תתפללו עליו. מתחנן בפניכם. הוא ילד טוב. חושבים שהם ממציאים, שיעשו משהו שם, אנשים זועקים לעזרה – תעזרו להם”.

לאה, אחותו של איציק: “איציק שלנו הוא האח הכי קטן בבית. ילד שמלא בנתינה, תמיד נלחם למען חלשים. זה מה שהוא עשה עכשיו. זה לא רק למענו, זה למען אלפי חיילים שעוברים את זה ולא מקבלים כתובת”.

מנכ”ל משרד הביטחון אמיר אשל אמר בראיון ל’כאן חדשות’: “זה באחריותנו ובמבחן התוצאה זה חמור מאוד. האש שהוא הצית היא זעקה מטלטלת. אנחנו נדרשים לשינוי מהותי בטיפול בהלומי קרב. היינו בהרבה מאוד עשייה, אבל מבחן התוצאה של איציק לא מתקבל על הדעת”.

ירון פורטר, חברו של איציק סעידיאן שהצית עצמו אתמול מול משרד הביטחון , אומר כי אלו שאמונים על שיקומו היקשו על חברו. בריאיון לאריה גולן ברשת ב, אמר הבוקר פורטר כי סעידיאן הוא הלום קרב קשה שסובל מסיוטים קשים. “הוא סחב את הפוסט-טראומה מסג’אעייה, הוא איבד את החברים שלו”.

הוא הוסיף: “יש קו ישיר בין זה לבין ההתנהלות של אגף השיקום. היו צריכים לתת לו את הזכויות שמגיעות לו, לא להתיש אותו ולא לקצץ מהמעט שנתנו לו. אתה צריך להוכיח שאתה לא שקרן. הוא כל פעם נדחה, הביאו אותו לקצה. הכתובת הייתה כתובה בדם על הקיר”.

יו”ר ארגון נכי צה”ל, עידן קליימן, אמר לרשת ב’ כי האירוע שבו הצית עצמו סעידיאן משקף את העובדה שהאגף לשיקום נכים במשרד הביטחון אינו מתפקד כראוי ויש לעשות בו רפורמה מקיפה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות