הח”כ הרפורמי החדיר ס”ת לכותל • גפני: הוא פרחח. מקלב: מתסיס

ח"כ גלעד קריב עורר פרובוקציה בכותל: ניצל באופן ציני את חסינותו והכניס ספר תורה בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה • הקרן למורשת הכותל: התגרו בקהל המתפללים והמתפללות • יעקב אשר לבנט, סער ואלקין: "הבוקר קיבלתם 'טעימה' שממחישה מי הם שותפי 'ממשלת השינוי'"
חיים טוויל
א' אייר התשפ"א / 13.04.2021 11:18

ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה גרם הבוקר (שלישי) למהומה בכותל המערבי, כשניסה להיכנס למתחם כשהוא מחביא בתיקו ספר תורה שיועד לנשות הכותל – בניגוד לנהלים ולתקנות במקום.

כמדי חודש, אל מול תפילת ראש חודש ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות, הגיעו גם קומץ נשים מארגון ‘נשות הכותל’.

הפעם הצטרף אליהן ח”כ קריב ובתואנה שאין לבדוק את תיקו בשל העובדה שיש לו חסינות פרלמנטרית, ניסה להכניס את ספר התורה לקבוצת הנשים.

לאחר עימותים במקום, הצליחו נשות הכותל לקרוא בתורה בספר שהביא עמו ח”כ קריב.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל, חגגה: “הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה – הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודייה ויהודי”.

הקרן למורשת הכותל פרסמה הודעה בה נאמר כי היא “מצרה על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום.

“חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ-20 נשים ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי, ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה”.

בהודעה נאמר עוד: “בצעד זה, החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט.

“קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני הודיע כי יגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

“גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא”, אמר גפני.

סגן השר אורי מקלב הגיב אף הוא על הפרובוקציה: “הרפורמים בראשותו של קריב ועוד, עושים הכל כדי לקחת את המקום שמאחד את העם היהודי ולהפוך אותו לזירת התגוששות.

“זאת, כהמשך דרכם לעקור ולקעקע את המסורת של העם היהודי, וכעת ביתר שאת בהסתתרות תחת חסינותו ותוך פגיעה בניצול לרעה מעמדו. אנו נעשה הכל כדי למנוע ממנו את הניצול לרעה ולהתססה של הציבור תוך פגיעה ביקר ובאחדות של העם היהודי”.

ח”כ יעקב אשר פנה לבנט, סער ואלקין ואמר: “הבוקר קיבלתם ‘טעימה’ שממחישה מי הם שותפי ‘ממשלת השינוי’. כשומרי דת ומסורת מתבקש שתבהירו לקהל בוחריכם כי לא תייצרו שיתופי פעולה פוליטיים עם פרובקטור חסר כל רגישות לקודשי ישראל כמו גלעד קריב. מבזי הדת וההלכה לא יכולים ליהיות חלק מהמערכת הציבורית במדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות