הטלפון של העיתונאית שחקרה רצח חרדי נעלם – ואז אותר בבני ברק

טלפון של עיתונאית ובו עדויות על קשר של קהילת 'שובו בנים' לכאורה לשתי פרשות פליליות שטרם פוענחו - נמצא בבני ברק • כעת המשטרה מחזיקה בטלפון ומבקשת לפרוץ אותו כדי להגיע לעדויות המפלילות • אלא שהעיתונאית מתנגדת
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"א / 12.04.2021 20:07

לפני כשנה שודרה ב’כאן 11′ מיני סדרה דוקומנטרית על קהילת ‘שובו בנים’ בשם ‘רב הנסתר’. הסדרה העלתה שאלות סביב שתי פרשיות פליליות שלא פוענחו עד כה: היעלמותו של ניסים שטרית מ-1986, וגבר בן 40 שנמצא מת ביער ירושלים ב-1990 כשגופו חבול קשות.

יוצרת הסדרה, העיתונאית שני חזיזה, סיפרה לחדשות 12, כי התחקיר העלה קשר לכאורה למשמרות הצניעות של קהילת ‘שובו בנים.

“בשנות ה-80 וה-90 משמרות הצניעות בירושלים היה משהו רווח. העדויות שהבאנו והממצאים מובילים לכך שמי שעומד מאחורי שני המקרים זו משמרת הצניעות מקהילת החסידים שובו בנים”, סיפרה.

במהלך העבודה על הסידרה נפגשו היוצרים עם כמה חוקרים. “במהלך אותה פגישה, המשטרה ביקשה פרטים והסבירה שהיא עושה מאמצים”, אומרת חזיזה.

לפני כחודשיים פורסם שהמשטרה פתחה בבדיקה. “אחרי שידור הסדרה, בימ”ר ירושלים ביקשו עזרה, והעברנו להם את החומרים. עשינו כל מה שאנחנו יכולים לעשות, כל מה שלא פוגע במקורות ובעבודה העיתונאית העתידית – עבר אליהם”.

היא מדגישה: “אמרנו שיש חומרים שאנחנו לא מוכנים לתת, בכפוף לחיסיון מקורות”.

אלא שכאן מגיעה התפנית בעלילה: כשהסידרה כבר צולמה ושקדו על עריכתה בחדרי העריכה, נעלם הטלפון הנייד של חזיזה. “אני עד היום לא יכולה להגיד לך אם איבדתי אותו או שהוא נגנב, אחרי שלא מצאתי אותו, הפעלתי את השירות שמאפשר לאתר את מיקום הטלפון – הוא היה בבני ברק. זה הדליק אצלי נורות אדומות”, היא מספרת לחדשות 12.

חזיזה שכרה חוקר פרטי והגישה תלונה במשטרה על גניבת הטלפון, אלא ש”התלונה נסגרה מחוסר עניין לציבור. למרות שאמרתי שיש בו חומרים רגישים שקשורים לפרשיית רצח”.

אחרי כמה חודשים קיבלה חזיזה טלפון שבו התבשרה כי האבידה נמצאה, המשטרה אף הצהירה כי היא תקבל בחזרה את הטלפון הגנוב/אבוד.

הזמן עבר והטלפון לא הושב לבעליו, חזיזה דרשה לקבל את הטלפון שלה ואז התבקשה לחתום על צו או הסכמה שיאפשר למשטרה לפרוץ את הטלפון ולגשת לתוכנו.

חזיזה מספרת כי בטלפון חומרים רגישים שכוללים שיחות עם מקורות ותיעודים שלא פורסמו והיא אומרת כי בימים אלו היא מנהלת ‘מלחמה’ בנסיון לקבל את הטלפון בחזרה.

בימ”ר ירושלים טוענים שהטלפון שמור בכספת, וכי הם מבינים את העיתונאית המבקשת לשמור על מקורותיה, אלא שלנגד עיניהם ניצבת האפשרות לפענח פרשת רצח.

ארגון העיתונאים מעורב בפעילות מול משטרת ישראל ובמידת הצורך תהיה פנייה לערכאות משפטיות.

ממשטרת ישראל נמסר לחדשות 12: “מכשיר הפלאפון שנגנב, נתפס על ידי המשטרה ומוחזק כדין. נמשיך לחקור פשיעה, לאכוף את החוק ולפעול בהתאם להוראות החוק והחלטת בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות