התקדמות? אחרי שעתיים: ביבי ובנט סיכמו שצוותי המו”מ ייפגשו

ראש הממשלה ויו"ר ימינה נועדו במשך כשעתיים בירושלים • הוועדה המסדרת, שתפקידה לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת עד שתוקם קואליציה - טרם הוקמה לאחר שימינה סירבה לתמוך בהצעת הליכוד
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשפ"א / 12.04.2021 18:22

המאמצים להקמת ממשלת ימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר ימינה נפתלי בנט נועדו היום (שני) במשך כשעתיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בסיום הפגישה סוכם, כי צוותי המו”מ של שתי המפלגות ייפגשו לפגישת משא ומתן ראשונה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  במהלך הפגישה ביקש נתניהו מבנט להצהיר ובעיקר להראות נכונות פומבית – שהוא הולך עם גוש הימין באופן ברור וחד משמעי, שאין אפשרות אחרת מבחינתו, ובכך להקל על המשך המאמצים להקים ממשלת ימין.

בליכוד הכחישו וטענו שלא עלתה דרישה כזאת. גם בימינה הכחישו את הדברים.

לשיטת נתניהו, כל עוד בנט משאיר אפשרות של הליכה עם הצד השני – הוא מקשה בהפעלת הלחץ על סמוטריץ’ להסכים להישענות חד פעמית על רע”מ ומקשה גם על מציאת עריקים הטוענים כי לגוש הימין כלל אין ממשלה.

לפי נתניהו, ברגע שבנט יצהיר כי אין אפשרות אחרת, יהיה קל יותר להקים ממשלה.

עם זאת, יו”ר הועדה המסדרת של הכנסת, ח”כ מיקי זוהר, הודיע בצהריים כי החליט למשוך את ההצבעה על הקמתה, שהייתה אמורה להתקיים הערב – עקב אי ההסכמות בין הסיעות – ולאחר שמפלגת ימינה סירבה לתמוך בהצעת הליכוד לגבי הרכב הוועדה.

תפקיד הוועדה הוא לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת עד שתוקם קואליציה. זוהר הוסיף כי ההצבעה תידחה לשבוע הבא,

הליכוד הציע כי הוועדה תורכב מ-10 חברי כנסת מגוש נתניהו, 10 מגוש השינוי, אחד מימינה ואחד מרע”ם. בהרכב כזה, גם אם ימינה מצטרפת למתנגדי נתניהו אין רוב בלי רע”ם.

לעומת זאת, מתנגדי נתניהו הציעו כי הוועדה תורכב מ-14 חברי כנסת מגוש נתניהו, 16 מגוש השינוי, 2 מימינה ואחד מרע”ם. בהרכב כזה, ימינה יכולה להבטיח רוב למתנגדי נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות