הקרב על הוועדה המסדרת בכנסת: ‘ימינה’ תכריע היום אם היא בימין

אם ימינה תבחר לתמוך בליכוד, השאיפות ב'גוש החרם' להעביר חקיקה נגד נתניהו עשויות להפוך ללא רלוונטיות כבר מחר • יואב קיש: "בהצבעת סיעת ימינה במליאה היום נדע האם תהיה ממשלת ימין או ממשלת שמאל?" 
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשפ"א / 12.04.2021 11:17

עוד לפני הקמת הממשלה: הקרב על השליטה בכנסת יתבטא כבר היום (שני) בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת – הוועדה שמנהלת את סדרי העבודה בכנסת עד להקמת ממשלה.

על פי דיווח ברשת ב’, בגוש הליכוד מבקשים לקבוע את הרכבה ביחס של נציג לכל חמישה מנדטים, ואילו ב’גוש החרם’ רוצים יחס של נציג לארבעה מנדטים – וההחלטה לכאן או לכאן תשפיע על השאלה לאיזה גוש יהיה רוב.

ברע”מ מתכוונים לתמוך בהצעת הליכוד, ובימינה טרם החליטו.

במפלגתו של בנט מתלבטים אם להעניק את הניצחון והשליטה לליכוד, ולהפגין בכך נאמנות בזמן מגעים עם נתניהו – או לתמוך בהרכב הוועדה שיטיב עם ‘גוש החרם’, וכנראה יעניק לימינה קצת יותר שליטה.

אם גם ימינה תבחר לתמוך בליכוד, השאיפות בגוש המרכז-שמאל להעביר חקיקה נגד נתניהו עשויות להפוך ללא רלוונטיות כבר מחר.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, צייץ:

“היום במליאת הכנסת הצבעה על מבנה הועדה המסדרת. בנט יצטרך לבחור: האם הוא עם הימין או עם השמאל. למי שלא מבין את המשמעות: בהצבעת סיעת ימינה במליאה היום נדע האם תהיה ממשלת ימין או ממשלת שמאל?”

יו”ר ימינה נפתלי בנט ימסור הצהרה בשעה 14:30, בפתח ישיבת הסיעה, שבה הוא צפוי להתייחס למגעים הקואליציוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כיון יותר מועיל
    12/04/2021 11:49
    אברהם
  1. אני מקווה שהתגובה הזו תגיע לעיניים הנכונות: כיון שהמצב ברור כרגע שלפיד והשמאל יעשו הכל כדי לסלק את נתניהו בבזיון מבלפור, כולל לתת לבנט ממשלה פריטטית עם סער וכו’, המפתח האמיתי להשפיע על בנט (אשר ברור שליבו בימין) הוא לחבר אותו חזרה באדיקות לגוש שזרק אותו לפני שנה, באותה אדיקות שהיה בה, לפני שנזרק לפני שנה על ידי שותפיו באטימות לב. הדרך לעשות זאת היא לרפא את פצע הזריקה באופן עמוק ואמיתי. קשה. אבל התנצלות. קשה אבל הכרחי. הדרך הישירה והפשוטה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שנעשה לו עוול בהקמת הממשלה הקודמת. כמו שאמרה אז שקד “הגוש עשה את שלו, הגוש יכול ללכת”.. הפצע הזה של הכושי שנזרק עמוק וניתן לאיחוי על ידי בקשת סליחה אמיתית. פשוט. כולנו בני אדם. הדרך לתיקון הוא בקשת סליחה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שכל מה שבנט ביקש היה את משרד הבריאות לאחר שהיה צריך לפנות את משרד הביטחון לטובת גנץ. כל מה שבנט ביקש היה להמשיך שותפותו הפעילה והמשמעותית במלחמה בקורונה שהתחיל כשר ביטחון בסגר הראשון עם המאמץ להוספת בדיקות והקמת מלוניות הבידוד וכיוצ”ב. כל מה שבנט ביקש הוא שימינה שהייתה מרכיב אחוי ומלא בתוך הגוש ההוא, תהיה חלק אמיתי ומשפיע בממשלה שבסופו של דבר הוקמה בזכות העמידה כחומה מלוכדת באותו גוש. אבל דרעי וגפני לא עמדו כחומה כאשר נתניהו זרק את בנט (וביזה אותו בהצעות כגון שר מים וכיוצ”ב, שאינם מאפשרים מעורבות אמיתית של ימינה בממשלה, ובסוף העביר את התיקים המבזים האלה לאלקין והרב פרץ). מי שראה צרת אחיו בהתחננו והפנה גבו לשלו כולל דרעי, ליצמן ונתניהו עצמו, צריכים להתנצל. פשוט. התנצלות פשוטה עושה הרבה לנפש ומאפשרת איחוי פצעים. קירוב הלבבות שיגרם בעקבות ההתנצלות יוביל את בנט להחלטה הנכונה לחזור לגוש. על מלא.