משחק כפול: האם נפתלי בנט מנסה להכשיל את הקמת ממשלת ימין?

חרדים 10
|
ל' ניסן התשפ"א / 12.04.2021 02:16
גורמים בגוש הימין מתרעמים על מה שהם מכנים “המשחק הכפול” של יו”ר ימינה: “שיודיע שזה או ממשלת ימין – או בחירות” • בימינה טוענים: “המגעים נמשכים, אך ללא התקדמות”

נפתלי בנט הצהיר כי יעשה הכל כדי להקים ממשלת ימין, אך חבריו לגוש הימין טוענים כנגדו כי הוא לא יצטער אם בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה ובכך תיסלל דרכו שלו להקמת ממשלה עם לפיד וסער.

הוכחה לכך מביאים מהעובדה שגזבר המפלגה, אריאל סלע, הפיץ בקבוצת ווטסאפ של ראשי המטות של המפלגה קטע מתוך אולפן שישי, שבו נשמעת רינה מצליח טוענת בלהט כי הגוש שמורכב מלפיד, סער ובני גנץ מורכב למעשה מאנשי ימין וכי אי אפשר לומר שמדובר ב”גוש שמאל”.

סלע הוסיף קריאה לראשי המטות “שתפו. חזק”, ובתוך גוש הימין זועמים.

גורמים בגוש אמרו ל’ישראל היום’: “למה לפעיל ממפלגת ימינה, שכמו שהם טוענים רוצה להקים ממשלה עם הימין, חשוב להפיץ קטע שאומר שהגוש השני הוא בכלל לא שמאל?! זה נראה כמו הכנת הקרקע ללכת איתם ולטעון שלא מדובר בגוש שמאל. אחרת אין לזה הסבר אחר”.

לדבריהם, “אם נפתלי בנט היה רוצה באמת להקים ממשלת ימין, הוא היה מודיע שזה או ממשלת ימין או בחירות חמישיות ואז כל הלחץ היה עובר אל סער, בני גנץ או אנשים אחרים. כשבנט משאיר את הפתח, כפי שאמר בפגישה עם נתניהו, שאם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה הוא יילך עם הצד השני, הוא נותן להם תקווה שישנה אפשרות חלופית. בנט לא רק שלא עוזר להקים ממשלה, הוא מנסה להכשיל הקמת ממשלת ימין”.

בימינה מסרו בתגובה ל’ישראל היום’: “גם אתמול נמשכו השיחות בין חברי הגוש בניסיון למצוא פתרונות אפשריים, אך ללא התקדמות”.