עוד שריפה, בכיר נפצע: מה קורה במתקן להעשרת אורניום בנתנז

שעות לאחר התקלה במתקן הגרעין התת-קרקעי, בתקשורת המקומית באיראן מדווחים על אש שפרצה באתר • דיווחים: בכיר איראני נקע את רגלו וקיבל מכה בראש כשרצה לאמוד את הנזקים שנגרמו למתקן
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"א / 11.04.2021 23:02

מוחסן רזאי, מזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר ולשעבר מפקד משמרות המהפכה, הודיע הערב (ראשון) כי שריפה נוספת פרצה במתקן התת-קרקעי להעשרת האורניום בנתנז שבאיראן.

הסיבה לדליקה איננה ידועה.

במקביל, דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית האיראנית, בהרוז כמאלונדי, נקע את רגלו וקיבל מכה בראש כשרצה לאמוד את הנזקים שנגרמו למתקן העשרת האורניום בנתנז. הסיבה לפציעתו לא צוינה.

גורמי מודיעין במערב סיפרו היום, כי המוסד הישראלי הוא שביצע את המתקפה שגרמה לנזק חמור במתקן העשרת האורניום בנתנז –  יום לאחר הפעלת צנטריפוגות מתקדמות.

לפי גורמי המודיעין מדובר בתקיפת סייבר ישראלית שגרמה לנזק גדול במתקן יותר מכפי שדווח באיראן.

אולם, בחדשות 13 דווח, על פי דיווחים זרים, כי התקלה במתקן הגרעין נגרמה ממטען חבלה שהוטמן במקום – בניגוד לדיווחים הראשוניים, לפיהם הפגיעה נגרמה ממתקפת סייבר.

כעת, לפי הערכות, יעברו חודשים רבים עד שאיראן תוכל להפעיל מחדש את 7,000 הצנטריפוגות שנמצאות במתקן.

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, אמר מוקדם יותר היום, כי החבלה במתקן העשרת הצנטרפוגות של איראן בנתנז היא תוצאה של “טרור גרעיני” וכי התוקפים ביקשו לחבל ביכולתה הגרעינית של ארצו.

לדברי הבכיר האיראני, “האירוע מראה על כישלון ההתנגדות להתפתחות התעשייתית והגרעינית של איראן וכן על כשלון ההתנגדות לשיחות על ההסכם הגרעין והסרת הסנקציות. מדובר במתקפת טרור גרעינית ואנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב”.

גם שר הביטחון האיראני, אמיר חתאמי, אמר כי ארצו הותקפה: “מדובר במבצע חבלה זר שבוצע על ידי אויבי איראן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות