‘יום עצוב מאוד לעיר’: הרב נתנאל דרעי הורשע בביצוע עבירות חמורות

ביהמ"ש המחוזי הרשיע את הרב נתנאל דרעי רב קהילת 'היכל הקודש' בלוד, בריבוי עבירות של מעשים חמורים שביצע בשלושה תלמידים שלו, חלקן במשך מספר שנים, כשהיו בגילאים 13-17 • יגזרו עליו 6 שנים ו- 10 חודשי מאסר בפועל • רביבו: "נוודא שתופעות פסולות כאלה לא יקרו יותר בעיר''
חיים טוויל
כ"ט ניסן התשפ"א / 11.04.2021 20:08

ביהמ”ש המחוזי מרכז הרשיע היום את הרב נתנאל דרעי, רב קהילת ‘היכל הקודש’ בלוד, בריבוי עבירות של מעשים חמורים שביצע בשלושה תלמידים שלו, חלקן במשך מספר שנים, כשהיו בגילאים 13-17.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הרב דרעי במסגרת הסדר טיעון, הנאשם הינו רב ומנהיג קהילה בלוד, ובמסגרת זו הוא מנהל בית מדרש ומעביר לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה.

המתלוננים נמנים עם קהילתו של הנאשם. בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה.

במהלך שיעורי התורה, בהזדמנויות שונות, ביצע הנאשם במתלוננים עבירות ימורות בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו.

המתלוננים, ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה כולה.

על פי הסדר הטיעון, יגזרו על הנאשם 6 שנים ו-10 חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך 150,000 ש”ח שיחולק בין שלושת המתלוננים.

בנוסף, הנאשם יכתוב מכתב התנצלות למתלוננים ומשפחותיהם.

הסדר הטיעון כלל שינויים קלים בלבד בעובדות כתב האישום ולא כלל שינוי בעבירות, ונחתם בהסכמת המתלוננים.

ראש העיר לוד יאיר רביבו הגיב: ”זהו יום עצוב מאוד לעיר ולקהילה הדתית שעדיין בהלם מהפרשה הקשה הזו. העירייה תלמד את פסק הדין ותפעל על מנת לטפל במה שדרוש ולוודא שתופעות פסולות כאלה לא יקרו יותר בעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נמאס מכם העולם כבר מקיא אתכם
    11/04/2021 21:24
    איוב
  1. צריך לקרוע קריעה אליכם ,