ראש תוכנית הגרעין באירן: פעולת טרור • גורמי מודיעין: “המוסד ביצע”

גורמי מודיעין במערב: המוסד הישראלי ביצע את המתקפה שגרמה לנזק חמור במתקן העשרת האורניום בנתנז • ראש תוכנית הגרעין האיראנית: "זו פעולת טרור, אנחנו שומרים על הזכות להגיב" • דובר ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני: "חשד שהתקלה החשמלית בנתנז היא חבלה מכוונת"
חרדים 10
כ"ט ניסן התשפ"א / 11.04.2021 18:43

התקלה במתקן הגרעיני בנתנז: ראש תוכנית הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, גינה הערב (ראשון) את מה שכינה “פעולת הטרור” – שכוונה לעבר המתקן התת קרקעי בנתנז.

הפעולה גרמה לנזק חמור במתקן העשרת האורניום בנתנז שבאיראן, יום לאחר הפעלת צנטריפוגות מתקדמות.

ראש תוכנית הגרעין הדגיש כי איראן “שומרת לעצמה על הזכות להגיב”.

בחדשות 13 דווח, כי גורמי מודיעין במערב סיפרו הערב, כי המוסד הישראלי הוא שביצע את המתקפה שגרמה נזק חמור לפרויקט ההעשרה באיראן – והיא הופסקה עד להודעה חדשה.

על פי דיווחים זרים, התקלה במתקן הגרעין נגרמה ממטען חבלה שהוטמן במקום. זאת, בניגוד לדיווחים הראשוניים, לפיהם הפגיעה נגרמה ממתקפת סייבר. כעת, לפי הערכות, יעברו חודשים רבים עד שאיראן תוכל להפעיל מחדש את 7,000 הצנטריפוגות שנמצאות במתקן.

דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראני דיווח הבוקר על אירוע המוגדר “תקלה-תקרית” במתקן העשרת האורניום בנתנז. הדובר, שדיווח על התקלה במתקן ההעשרה מסר, כי אף אדם לא נפגע באירוע.

דובר ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני, חבר הפרלמנט מאלק שריאטי ניאסר, אמר בבוקר כי תקלת החשמל שדווחה במתקן הגרעין בנתנז היא “אירוע חשוד מאוד” שהתרחש ככל הנראה לאחר “פעולת חבלה והסתננות”.

אתמול החלה איראן, בהוראת הנשיא רוחאני, להזריק גז ולבחון צנטריפוגות מתקדמות. הטלוויזיה הממלכתית באיראן הודיעה שהמדינה הפעילה עשרות צנטריפוגות חדשות להעשרת אורניום.

ככל הנראה מדובר בפעולת סייבר ישראלית. בעבר, על פי פרסומים זרים, עמדה ישראל מאחורי פעילות סייבר שקיבלה את הכינוי סטאקסנט, שהביאה בשנת 2011 לשיבוש משמעותי בצנטריפוגות בנתנז.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ביום ראשון הבא, לראשונה זה חודשים, כדי לדון בסוגיה האיראנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות