הפרשן המשפטי של 13 תקף את עמית סגל: “מעלה אצלי גיחוך ובוז”

לאחר שעמית סגל תקף את חדשות 13 בסדרת ציוצים - על רקע השעיית הפרשן אבישי בן חיים, העיתונאי ברוך קרא תקף בחזרה: "עמית, אתה כדרכך הנלוזה והפחדנית, מנצל את זה שאני לא יכול להיכנס לוויכוח הזה"
אבי כץ
כ"ט ניסן התשפ"א / 11.04.2021 14:21

השעיית הפרשן לענייני חרדים ד”ר אבישי בן חיים מחדשות 13, שתסתיים היום (ראשון), גררה עימותים ברשת החברתית טוויטר בין ברוך קרא – הפרשן המשפטי של חדשות 13, לפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל.

סגל, שכבר ביום שישי תקף את חדשות 13 וכתב “שיתביישו הם ושיתבייש הערוץ שלהם”, מתח גם היום ביקורת על החלטת חדשות 13 להשעות את בן חיים: “אבל את הפריבילגים שכינו עמית לערוץ ‘שקרן’ ו’נגיף חרטטת’ מנכ”ל חדשות 13 לא השעה. כי קולגיאליות בלטינית היא ‘הגנה על עיתונאים שמאלנים'”.

סגל הגיב בדבריו על מייל ששיגר מנכ״ל חדשות 13 ישראל טוויטו  לעובדים, בו הסביר את השעיית ד״ר אבישי בן חיים: ״בעקבות תגובה שבעיניי הייתה לא עיתונאית ולא קולגיאלית לציוץ שהכפיש עיתונאים ואת הערוץ, החלטתי לנזוף בו ולהשעותו ל-4 ימים. לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי אצלנו”.

קרא השיב לסגל: “עמית, אתה כדרכך הנלוזה והפחדנית, מנצל את זה שאני לא יכול להיכנס לוויכוח הזה משום שלא אעסוק בעניינים פנימיים של החברה על במת הטוויטר. רק אזכיר לך זאת: יש מעט מאד עיתונאים בישראל שלקבל מהם הטפות מעלה אצלי גיחוך ובוז. אתה במקום של כבוד שם”.

תחילת הפרשה שעוררה סערה בתקשורת היא בציוץ של יאיר נתניהו, בו תקף את ערוצי הטלוויזיה בישראל, שלטענתו אינם חושפים את האמת סביב משפטו של אביו ראש הממשלה, וכינה אותם “ערוצי התעמולה והתועבה”.

יאיר כתב: “איך לא קם ב-5 השנים האחרונות אפילו אמיל זולא אחד בערוצי התעמולה 12-13 שיצא בהצהרה ‘אני מאשים’?!”

ואז הוסיף: “טעות שלי. רק אחד קם וזעק זאת בערוצי התועבה, וזה אבישי בן חיים ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ ליבו”.

אבישי בן חיים הגיב לו: “הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. אתה בטח לא צריך להודות לי. אבא שלך המאבק למען אבא שלך הוא שלנו לא פחות משלך. חזק ונתחזק למען עמנו ולמען ראש ממשלתנו, כי בעת הזאת הוא הסימבול, המתרס, המגן”.

תגובתו של אבישי בן חיים לא מצאה חן בעיני הנהלת חדשות 13, והוא זומן לשיחה אצל מנכ”ל חדשות 13, ישראל טוויטו – ננזף, והוחלט להשעותו משידור עד יום ראשון.

אבישי בן חיים כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפרסום: “תודה מחדרי הלב לתומכים הרבים. מבקש להדגיש בשביל ההגינות והישרות ובשם מידת האמת: מנכ״ל חדשות 13 ישראל טויטו, עורכים וחברים במערכת חדשות 13 שנפגעו מכך שלא הסתייגתי מהביטוי “ערוץ תועבה”, בצדק, מאפשרים לי ומגבים אותי במשך תקופה ארוכה בהבאה למסך של סדרות, פרשנויות, דעות וקולות מודרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות