דרעי תוקף: “שלטון החוק מותאם לאג’נדות האישיות של שופטיו”

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי תוקף את החלטת בית המשפט שלא להוציא צווי סגירה לעסקים בתל אביב שנפתחו בשבת • "בית המשפט נתן רוח גבית לפורעי החוק" • בעלי המכולות: "תרגיל יחצני של עיריית תל-אביב"
י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 13:50

מאבק השבת בתל-אביב:  יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, תוקף את החלטת בית המשפט שלא להוציא צווי סגירה למרכולים שנפתחו בשבת.

• בית המשפט: מותר לפתוח בשבת מרכולים ופיצוציות בתל-אביב

“בית המשפט הוכיח היום בפעם המי יודע כמה, כי שלטון החוק הוא עניין גמיש המותאם באופן אישי לאג׳נדות האישיות של שופטיו”. אומר דרעי.

דרעי הוסיף: “גם כאשר ישנו חוק ברור מצא לנכון בית המשפט להתעלם מהחוק על חשבון זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל חשבונם של העסקים הקטנים שעלולים לאבד את מטה לחמם כתוצאה מהרוח הגבית שנתן היום בית המשפט לפורעי החוק”.

התגובה מגיעה על רקע החלטת השופט אביהם ברקאי היום בבוקר, שלא להיענות לבקשת עיריית תל אביב להוציא צווי סגירה למרכולים ועסקים שהיו פתוחים בשבתות האחרונות.

ביום שלישי, הגישה העירייה לבית המשפט לעיניים מקומיים בתל אביב את בקשתה, בנימוק כי אותם עסקים מפרים את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת חנויות בשבת.

אך השופט החליט כי מכיוון והבקשה הוגשה רק ביום שלישי, אי אפשר להוציא תוך יומים צווי סגירה לעסקים, “ביום שלישי נשלחו הזימונים. אני לא מקל ראש בכך ולכן אל תחשבו שביום חמישי יינתנו כבר צווי הסגירה”, אמר ברקאי.

לאור זאת דחה השופט את הדיון בבקשה לתחילת נובמבר, לאחר החלטתו של שר הפנים גדעון סער, אם לאשר או לפסול את חוק העזר העירוני המתוקן שאישרה מועצת העיר תל אביב בתחילת השבוע, ולפיו תתאפשר פתיחה של 165 מרכולים.

במטה המאבק של בעלי המכולות, תקפו את עיריית תל אביב, שהגישה את הבקשה באיחור, וטענו כי מדובר “בתרגיל יחצני” בלבד.  לדבריהם, “בכל הקשור לאכיפת חוקי העבודה והמנוחה, בחרה עיריית תל אביב לפעול רק למען רווחיהם של הטייקונים והתאגידים הגדולים”

במטה הוסיפו: “לאור אוזלת ידה של העירייה, החל ממחר יחליפו בעלי העסקים הקטנים והמכולות את פקחי העירייה ברחובות כדי לאכוף את חוקי העבודה והמנוחה וכדי להבטיח שהחלטות בתי המשפט אכן מיושמות בעיר העברית הראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות