הפערים בין בנט לנתניהו: אופי הרוטציה לראשות הממשלה ביניהם

נחשפו פרטים מפגישת נתניהו בנט ולפיהם, דרש בנט להיכנס ללשכת ראש הממשלה כעבור שנה ולכהן בתפקיד למשך שנתיים, כשאחריהן נתניהו ימשיך לשנה הרביעית • נתניהו דורש שנתיים ראשונות בתפקיד • מאידך, ח"כ אחמד טיבי סרב להצהיר כי לא יתמוך בממשלה בראשות בנט
דוד ליבוביץ
כ"ט ניסן התשפ"א / 10.04.2021 21:23

בחירות חמישיות? מפרטים שפורסמו בחדשות 13 עולה כי במסגרת המשא ומתן בין יו”ר ימינה נפתלי בנט לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשון דרש להיכנס ללשכת ראש הממשלה כעבור שנה מיום כינון הממשלה ולכהן בתפקיד למשך שנתיים, כשאחריהן נתניהו ימשיך לשנה הרביעית. מנגד, נתניהו הציע לבנט רוטציה שוויונית, במסגרתה יובא תקציב המדינה לאישור.

כמו כן, באותה הפגישה שהתקיימה אמש בין יו”ר ימינה לראש הממשלה, עלתה מצדו של נתניהו הדרישה שבנט יתחייב שלא להקים ממשלה עם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד – גם אם נתניהו ייכשל. בנט מצדו סירב והבהיר כי בכוונתו להקים ממשלה עם לפיד במקום הליכה לבחירות חמישיות – בתנאי שנתניהו לא יצליח.

בגזרת ‘גוש השינוי’, חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לא חזר היום (שבת) על דבריו של ראש הרשימה, איימן עודה, ולפיהם הם לא יתמכו בממשלת שינוי בראשות בנט. בריאיון ב”פגוש את העיתונות” אמר טיבי כי דעתו היא “שצריך להמתין ולראות. לפעמים אומרים דברים ואז דברים משתנים”.

טיבי הדגיש כי אם הקולות של תע”ל (המפלגה שהוא עומד בראשה, החברה בסיעת הרשימה המשותפת) היו מכריעים, כלומר לו סער היה ממליץ על לפיד גם כן – גם מפלגתו הייתה תומכת בלפיד ומאפשרת לו לקבל את המנדט.

עוד בגזרה זו, יו”ר “ישראל ביתנו”, אביגדור ליברמן”, אמר הערב בריאיון ל”פגוש את העיתונות” כי אסור ליו”ר ימינה, נפתלי בנט, להחמיץ את ההצעה שקיבל להרכבת ממשלה בראשותו. הוא הדגיש כי ההצעה ליו”ר ימינה מקובלת על דעתו. “בנט מכיר את זה בדיוק כמוני – ברגע שייכנס פנימה נתניהו ינסה לחסל ולבלוע אותו”, הוסיף.

“בנט קיבל הצעה נדיבה והוגנת – גם ראשון ברוטציה, גם פריטטיות ואסור לו להחמיץ את ההזדמנות הזאת”, אמר ליברמן. “מי כמוהו יודע שברגע שייכנס לממשלה עם נתניהו הוא יצטרך להסתובב לאחור ולראות שהגב שלו מכוסה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות