הפרשן עמית סגל: נתניהו היה המום כשקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, כותב בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' על השגיאה של גדעון סער, ואיך נתניהו יכול אולי לשבור את התנגדותו של בצלאל סמוטריץ
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"א / 09.04.2021 12:05

עמית סגל, כותב הבוקר (שישי), בטורו בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, על מאחורי הקלעים של המו”מ הקואליציוני – ועל האפשרות שנתניהו, בכל זאת, יצליח להקים ממשלה.

“נתניהו היה המום כשקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין, לא פחות. לא כל כך בגלל כבוד הנשיא, אלא מחוסר היכולת של מתנגדיו, המונים 64 חברי כנסת, להציג מועמד מוסכם. הכי הופתע, כנראה, מגדעון סער”, כותב סגל.

“החלטתו של יו”ר תקווה חדשה לא להמליץ על איש הכתה בהלם לא רק את ראש הממשלה, אלא גם את נשיא המדינה, שהיה משוכנע שישמע ממנו המלצה על לפיד”.

להערכת סגל,  “זו הייתה שגיאה גסה של סער. כן, הם היו מודעים לכך שאם ימליצו על לפיד ימינה איימה שתמליץ על נתניהו. אבל מה היה להם להפסיד, חוץ ממה שכבר הפסידו מזמן בקרב מצביעי בלוק נתניהו? וכן, יכול להיות ואפילו די סביר שנתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה.

“אבל הענקת המנדט מעניקה לו חודש למהלכים יצירתיים בניסיון לשבור את בצלאל סמוטריץ'”.

הפרשן הפוליטי מציין: “מצעד הרבנים כבר החל: הרב שמואל אליהו, שאוסר בימים כתיקונם השכרת דירות לערבים מוכן עכשיו להפוך אותם לדיירים מוגנים בקואליציה. נתניהו עצמו מטיל ספק ביכולת לשכנע את יו”ר הציונות הדתית. ‘בצלאל, אין לו רבנים’, אמר לבכיר בליכוד, ‘הוא מדבר ישירות עם אלוהים’.

“בניסיון לשכנע את השניים, סמוטריץ’ והקדוש ברוך הוא, מהרהרים עכשיו ברע”מ בעידוד הליכוד בנאום מרחיק לכת עוד יותר, הכי ציוני שראש תנועה איסלאמית יכול
לשאת. ציוני כמעט כמו הצהרת בלפור. כשחושבים על זה, מדובר בשם די הולם ביותר מטעם אחד.

“אבל המנדט שבידיו מעניק לו אפשרות נוספת, באדיבות סער: היכולת להביא ממשלה לכנסת גם בלי 61 חתימות”.

עמית סגל מזכיר: “הנשיא הבהיר שלאחר פקיעת המנדט הראשון, ישקול ברצינות להחזיר אותו לידי הכנסת. המשמעות היא שאם לפיד היה מקבל, ונכשל, נתניהו היה צריך להחתים על מסמך אחד את בן־גביר, סמוטריץ’, מעוז ומנסור עבאס.

“אבל עכשיו הוא יכול, ברגע האחרון, להביא לכנסת ממשלת ימין: נתניהו ראש ממשלה, אוחנה שר משפטים, בנט בביטחון, רגב לביטחון הפנים ונתח נאה של תיקים לציונות הדתית”.

סבגל תוהה: “האם סמוטריץ’ יוכל להפיל בקולותיו ממשלה כזו, ביודעו שהציבור הזועם לא יעביר אותו את אחוז החסימה? נתניהו חושב שלא, סמוטריץ’ מבטיח, עדיין, שכן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות