ימצאו מוצא? לראשונה: נתניהו נפגש עם נפתלי בנט במעון בבלפור

נפתלי בנט נפגש הערב עם נתניהו במעון הרשמי, אחרי שנים שבהן בנט ושקד לא הוזמנו למקום • בנט: "מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ומתחייב לעשות את כל מה שאני יכול" • קודם לכן נפגש במשך שעתיים עם סמוטריץ • נתניהו מנסה לשכנע להסיר את הווטו על רע"מ - אך סמוטריץ' מתנגד
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשפ"א / 08.04.2021 20:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם יו”ר מפלגת ימינה נפתלי בנט – ודן עמו בדרכים להקים קואליציית ימין.

פגישת נתניהו-בנט נערכת במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שבה בנט הוזמן למעון, אחרי שנים שבהן היה חרם בלתי-רשמי מצד משפחת נתניהו על איילת שקד ובנט.

לפי הערכות, בנט מסכים באופן עקרוני לתמוך ב’גוש נתניהו’ ולהקים איתו ממשלה, אולם לקואליציה כזו יהיו 59 מנדטים, ותהיה חובה להישען על מפלגת רע”מ או לנסות להביא עריקים מ’גוש החרם’.

יו”ר ימינה, נפתלי בנט, אמר לפני כניסתו למעון ראש הממשלה: “מאז הבחירות פונים אליי אינספור ישראלים בבקשות, ממש תחינה, להוציא את מדינת ישראל מהכאוס המתמשך. אני מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ואני מתחייב לעשות את כל מה שאני יכול כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה טובה ויציבה למדינת ישראל. זה הזמן לאחריות לאומית”.

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’. הפגישה ארכה  כשעתיים.

מלשכת סמוטריץ’ נמסר: ”ראש הממשלה וסמוטריץ’ סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין”.

בלשכת נתניהו דוחו והכחישו הערב את תוכן ההודעה שפרסם בצלאל סמוטריץ’ על סיכום הפגישה עם ראש הממשלה.

”ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ’ אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים”, נמסר מלשכת נתניהו.

על פי דיווחים שונים, בימים האחרונים עלה רעיון להקים ממשלה שתיתמך מבחוץ הן על ידי הציונות הדתית והן על ידי רע”מ – וכך לעקוף את החרם שמטילה כל אחת מהמפלגות על ממשלה שבה תהיה חברה המפלגה היריבה.

עם זאת, בצלאל סמוטריץ’ הבהיר גם היום כי הוא לעולם לא יתמוך בהקמת ממשלה המבוססת על רשימה ערבית.

סמוטריץ’ אמר: “אמרתי כל הדרך –  אני לא עם עבאס בחיים. אמרתי את זה הכי ברור בעולם. סירבתי לחתום על מכתב הנאמנות. אני נאמן לערכים שלי לדרך שלי לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו”.

לדבריו, “אני מציל את הימין מעצמו. המטרה שלי שתהיה ממשלת ימין. ממשלת ימין. ממשלה עם ערבים לא תוכל לעשות שום דבר ימני. היא פיקוח נפש. חושב שביבי יצליח לצאת למבצע בעזה אם תהיה ממשלה עם עבאס? אתם לא מבינים את המשמעות שנהיה בני ערובה. אם נצטרך להתמודד עם אירוע בעזה או באיראן שיגעון שאני לא מצליח להבין. התוצאה תהיה אבדן שלטון הימין. אני עומד ומתחייב בכל מה שאני אומר, אף אחד לא יכול לטעון אצלי על חוסר הוגנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות