כ-7 שנים: הסדר טיעון עם הרב שביצע מעשים חמורים בתלמידיו

הרב נתנאל דרעי, רב קהילת 'היכל הקודש' בלוד, הנאשם בביצוע מעשים חמורים בשלושה מתלמידיו, יישלח למאסר של שש שנים ועשרה חודשים, וישלם פיצויים של 150 אלף שקלים • בנוסף יכתוב מכתב התנצלות ובו יקבל אחריות על מעשיו • ההסדר יוצג לבית המשפט המחוזי בלוד ביום ראשון
חיים טוויל
כ"ו ניסן התשפ"א / 08.04.2021 15:11

היום (חמישי) הושג הסדר טיעון עם הרב נתנאל דרעי, רב קהילת ‘היכל הקודש’ בלוד, הנאשם בביצוע מעשים חמורים בשלושה מתלמידיו. כך דווח ב’כאן חדשות’.

לפי ההסכמות שהוגשו, הרב דרעי ירצה שש שנים ו-10 חודשים מאסר בפועל. בנוסף הוא יפצה את הנפגעים ב-150 אלף שקלים ויכתוב מכתב התנצלות.

ההסדר יוצג לבית המשפט המחוזי בלוד ביום ראשון.

יו”ר המרכז הישראלי למוגנות, שמלווה את הנפגעים ומשפחותיהם, הרב אשר מלמד, מסר: “בהתייעצות משפחות הנפגעים עם המרכז הישראלי למוגנות האם לקבל את עסקת הטיעון, המרכז תמך בקבלת ההצעה, מכיוון שהיא מייצרת איזון בין האינטרסים של ההליך הפלילי.

“מחד, סך השנים מייצר הרתעה ומאידך יתור הצורך להעדת הנפגעים בבית משפט תחת חקירה נגדית עם כל המשמעויות שלה, שומר על שלומם הנפשי של הנפגעים. יחד עם זאת יש כאן תקדים שחלק מעסקת הטיעון מחייבת את הרב נתנאל דרעי להוציא מכתב לחסידיו בו הוא מודה ולוקח אחריות על מעשיו ומבקש להפסיק את ההסתה נגד משפחות הנפגעים”.

הרב דרעי נעצר במעצר שלווה במהומות בלוד ובתקיפות של בני משפחה של המתלוננים.

כתב האישום נגדו הוגש לפני ארבעה חודשים לבית משפט המחוזי מרכז, בגין ריבוי עבירות של מעשים חמורים במיוחד בנערים, ועבירות נוספות – שביצע בשלושה תלמידים שלו, חלקן במשך מספר שנים, כשהיו בגילאים 13-17.

הרב דרעי, בן 39, אב ל-14 ילדים, היה מנהיג אחת הקהילות הגדולות של חסידות ברסלב  – ‘קהילת היכל הקודש’ בלוד,המונה מאות תלמידים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד רעות אבירי, הנאשם, רב ומנהיג קהילה, ניהל בית מדרש והעביר לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה.

המתלוננים נמנים עם קהילתו של הנאשם. בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה.

במהלך שיעורי התורה, בהזדמנויות שונות, ביצע הנאשם במתלוננים עבירות חמורות בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו.

המתלוננים ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה כולה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עו”ד אבירי: “לאחר שנודע למשיב, ביום 1.11.20 כי המתלוננים חשפו את מעשיו בפני הוריהם, פעל המשיב ללא לאות להסתיר את מעשיו ולשכנע את הורי המתלוננים שלא ימשיכו בחשיפת המעשים. המשיב שלח מכתבים להורי המתלוננים, וזאת ביודעו כי הם מייחסים לו כבוד רב וניסה בדרך זו להשפיע עליהם לבל יפעלו כלל בעניין.

“בהמשך, ביום 2.11.20, ניתק המשיב את המצלמות המותקנות בבית המדרש וזאת בניסיון להסתיר את מעשיו. ואף ביום ה-3.11.20 אסף המשיב את קהילת מאמיניו בבית המדרש וביקש את תמיכת הקהילה בו, ולאחר מכן אף הוציא את המיטה והמזרון מהחדר הפנימי בבית המדרש”.

בבקשה מצוין: “המתלוננים והוריהם לא הגיעו מיוזמתם להגיש תלונה במשטרה כנגד המשיב, אלא הדבר נודע למשטרה בעקבות תגרה שהתפתחה בין תומכי המשיב בקהילה לבין מתנגדיו וזאת עקב המעשים המיוחסים לו בכתב האישום, ורק אז נעצר”.

בבקשה נאמר עוד: “..מעשיו של המשיב ונסיבות ביצוע העבירות, ובכלל זה משך התקופה הארוכה, ברצף ולאורך כ-5 שנים, כלפי שלושה מתלמידיו, בעת שהיו קטינים, תדירות ביצוע העבירות, חומרתן והכסות הדתית הלגיטימית שניסה לשוות להן, תוך ניצול מעמדו בקהילה אליה משתייכים… ותוך הבטחה כי קירבה זו תזכה אותם במעמד גבוה בקהילתם, כל אלו מקימים כנגדו עילת מעצר…שכן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחונם של ציבור הקטינים בכלל ושל המתלוננים בפרט…..”.

“…המשיב הינו רב ומנהיג של קהילה סגורה וקטנה ובעל מעמד, כח והשפעה אדירים בקהילה, ומטבע הדברים, קיים חשש ממשי שהמשיב או מי מבני הקהילה ינסו לשבש הליכי משפט ואף להפעיל לחץ על משפחות המתלוננים….”.

בפרשה נחקרו עשרות מעורבים, בהם תלמידיו של הרב, והתבצעו בדיקות פורנזיות לפריטים שנלקחו על ידי המשטרה מביתו של החשוד.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה בושה בושה
    08/04/2021 17:45
    בושה
  1. בושה וחרפה

  2. למה אתם קוראים לו רב??????????????????????
    09/04/2021 18:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה אתם קוראים לו רב??????????????????????