כך תגנו על ביתכם מפריצה בכמה צעדים פשוטים • טיפים וכללים

פריצה לבית אינה אירוע נעים בלשון המעטה, אך אם נוקטים בכמה פעולות פשוטות, תוכלו למנוע את התרחשותו ולהגן על ביתכם • הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם במשימה
שאול גאולים • תוכן שיווקי
כ"ו ניסן התשפ"א / 08.04.2021 12:08

מדי יום מתרחשות בישראל לא מעט פריצות לבתים, ואם מישהו ירצה לפרוץ לביתכם, סביר שימצא את הדרך לגרום לזה לקרות. מצלמות ומערכת אבטחה אמנם מוכיחות את עצמן כמרתיעות פורצים, אך לא את כולם באותה המידה.

אז החדשות הפחות טובות הן שאינכם יכולים למנוע פריצה לבית במאה אחוז, אבל בהחלט ניתן להוריד משמעותית את הסיכון שזה יקרה ביומיום או בעת נסיעה לחופשה.

בין שלל צעדי המנע שניתן לנקוט בהם כיום דוגמת מצלמות, התקנת סורגים והחלפת מנעולים, מומלץ גם לדאוג מבעוד מועד לרכישת ביטוח דירה, כזה שיגן עליכם מפני נזקים שעשויים להיגרם לביתכם במצב בו הוא נפרץ ולביטוח תכולה בפרט, שיכסה במידה ורכושכם נגנב במהלכה.

נתחיל בכמה טיפים שכדאי לאמץ, בפרט אם אתם מתכננים לצאת בקרוב לחופשה מפנקת וארוכה.

  • אל תחביאו את מפתח הבית שלכם במקומות הצפויים: יוצאים מהבית ומישהו צריך להיכנס בהיעדרכם? אל תשאירו את המפתחות בארון החשמל או מתחת לשטיח ובמקום זאת, תבקשו מאחד השכנים לפתוח אותו בהיעדרכם.
  • גם לא בתוך הבית: חזרתם הביתה? הניחו את צרור המפתחות של הרכב במקום נסתר והוציאו את הכסף או הארנק מהכיסים.
  • השקיעו במנעול איכותי: אם המפתח נתקע מספר פעמים במנעול הדלת או שאתם מתקשים בנעילה ובפתיחה של המנעול מבעבר, יתכן והצילינדר או המנעול נשחקו. מומלץ להזמין מנעולן בהקדם ולהתקין מנעול איכותי במקום הישן.
  • סורגים: בין אם אתם גרים בבית קרקע או בקומה השלישית, סורגים ימנעו מפורצים להיכנס דרך החלונות כמו גם נפילתם של חפצים או בני אדם.
  • התקינו מערכת אבטחה: כל מעטפת הגנה נוספת שתבחרו בה תחזק את רמת האבטחה ותסייע בהרתעת פורצים. תוכלו לבחור באזעקה בכניסה הראשית, באחת שמחוברת למוקד או מערכת אבטחה מתקדמת עם מצלמות אבטחה חכמות בשילוב גלאי תנועה וגלאי נפח, כשחלק מהמערכות ניתנות להתקנה עצמית ולאחרות תזדקקו לטכנאי או מתקין.
  • חפשו נקודות תורפה: כדי להקשות על הפורצים, נסו לדמיין איך הייתם מצליחים להיכנס לביתכם ללא מפתח. ככל שתזהו יותר ״פרצות הקוראות לגנב״, כך יהיה לכם קל יותר לטפל בהן.
  • קודן בכניסה: בבניין משותף או בבית פרטי, התקנת קודן לדלת הכניסה תספק שכבת הגנה נוספת לביתכם.

מה חשוב לעשות כשיוצאים מהבית לתקופה ממושכת?

במקרה של היעדרות בת כמה ימים מהבית או יציאה לחופשה ארוכה, בדקו אם עליכם לקחת בחשבון אחת או כמה מהפעולות הבאות.

ראשית, בחרו חבר או שכן שישמור על הבית בהיעדרכם. אם אתם מנויים לעיתון יומי, הקפיאו את המנוי למשך התקופה ובכל מקרה, בקשו מהשומר הנבחר לאסוף את הדואר או העיתונים שהגיעו בשוגג. אם נסעתם לחו״ל והשארתם את הרכב בבית, בקשו מהשומר להזיזו מדי פעם ממקומו.

השתדלו לא להפיץ ברבים את דבר נסיעתכם והשאירו תאורה שתייצר אשליה של נוכחות במקום אסטרטגי בבית, כמו גם וילונות ותריסים מעט פתוחים כלפי חוץ אך נעולים היטב מבפנים.

ברשותכם שעון שבת שניתן לכוון? היעזרו בו לטובת הדלקה וכיבוי האורות בהיעדרכם ואם יש לכם טלפון קווי, דאגו ששיחות ינותבו ישירות למענה הקולי או השתיקו את הצלצול.

ברשותכם מערכת אבטחה? מצויין. טרם הנסיעה עדכנו את שירות המוקד בנוגע לתאריכים שבהם תיעדרו מהבית והשאירו את פרטי ההתקשרות לשומר האחראי.

אגב, אם זיהיתם בשלב כלשהו פגם במערכת האבטחה, עדכנו בהקדם את מוקד השירות. התעקשו על תיאום ביקור טכנאי של החברה, בין אם מקור הפגם במערכת או מעשה ידי אדם שכן מערכת אבטחה פגומה לא תספק לכם הגנה.

בנוסף, אם אתם גרים בבית פרטי עם פחי אשפה משלכם, בקשו מהשכנים (או מהשומר) להשליך מדי פעם את שקיות הזבל שלהם בפחים שלכם – גם פחים ריקים למשך תקופה עשויים לאותת לפורצים שהבית ריק. השאירו אור בכניסה לבית ואם יש לכם גינה, דאגו להשאיר אותה מגוזמת ונקיה.

לסיכום, פריצה לבית היא אירוע לא נעים בלשון המעטה כשהשילוב בין הנזק, הרכוש הגנוב והחדירה לפרטיות, מעוררים זעם, תסכול וחוסר אונים למול הפגיעה בביטחון האישי. כל שנותר לכם לעשות הוא להרתיע פורצים ולהכיר את נקודות התורפה, לבטח את ביתכם בביטוח דירה אונליין ומכשירי חשמל יקרים ותכשיטים בזה של תכולה כדי שתוכלו להמשיך לישון בשקט – בבית שלכם או בחופשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות