סמוטריץ’ לא מוותר: ‘הימנעות שלנו מבחוץ? ישראבלוף, לא יהיה’

יו"ר מפלגת הציונות הדתית דוחה את המתווה שהציעו מקורבי נתניהו: הקמת ממשלת מיעוט בהישענות על רע''מ - ותמיכה מבחוץ של סמוטריץ' • "מי שכופר בהיותה של ישראל מדינה יהודית ומסרב לכבד את המנון המדינה בכנסת, לא אמור לכהן כחבר כנסת ובוודאי לא כשותף לשום ממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשפ"א / 07.04.2021 00:42

ממשיך לתקוע מקלות בגלגלים: יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, דחה הערב (שלישי) את הפתרון שהגו גורמים בסביבת ראש הממשלה לפלונטר הפוליטי.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

לפי אותו מתווה, סמוטריץ’ יצביע בעד הקמת הממשלה בכנסת שנשענת על אנשי רע”מ, אך יוותר על כניסה לממשלה. בכך, סברו בליכוד, יוכל סמוטריץ’ לשמור על ערכיו, תוך ויתור זמני על תפקיד.

הגורמים בסביבת נתניהו העריכו כי  יש סיכוי טוב שסמוטריץ׳ ייענה לצעד שיציג אותו כאדם ערכי שעומד במילתו ומאידך יאפשר הקמת ממשלת ימין וימנע בחירות חמישיות.

אלא שסמוטריץ’ הגיב הערב: ”מי שכופר בהיותה של ישראל מדינה יהודית ומסרב לכבד את המנון המדינה במשכן הכנסת לא אמור לכהן כחבר כנסת ובוודאי לא כשותף לשום ממשלה. גם לא בישראבלוף של ‘הימנעות מבחוץ’. לא יהיה”.

בחדשות 13 דווח, כי המפלגות החרדיות מנסות לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין – בכך, שירתמו את מועצת גדולי התורה והאדמו”רים על מנת שיפנו לרבני הציונות הדתית, והם אלה שיפעילו לחץ על בצלאל סמוטריץ’, כדי שייסוג מהתנגדותו להקים ממשלה בתמיכת רע”ם של מנסור עבאס.

גורם בכיר בימינה אמר הערב לשרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10: “המנדט כעת אצל ביבי, נעשה הכל כדי לעזור לו להרכיב ממשלה”. על השאלה – האם אין דם רע היום בין נתניהו לנפתלי? התשובה היתה: חד משמעית לא.

למרות זאת, בציונות הדתית שוב תקפו את נפתלי בנט, לאחר שיו”ר ימינה צוטט בחדשות 13 כמי שאמר לכאורה: “אחרי שנתניהו ייכשל – אקים ממשלה עם לפיד”.

במפלגתו של סמוטריץ’ פרסמו הודעה לפיה “החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין”.

הם הוסיפו: “בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו ייכשל, ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור. אנחנו קוראים לבנט ולשקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין”.

מוקדם יותר הערב, בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה להרכבת הממשלה ואמר: “המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות