“מתנהג כמו ילד”: ראשי הסיעות הצטלמו, הנשיא רובי ריבלין התחמק

אירוע השבעת הכנסת ה-24 הסתיים בצילום המסורתי של ראשי הרשימות המסורתי בטרקלין שאגאל • בניגוד למסורת של שנים, עזב הנשיא את הכנסת לפני הצילום • פרשן פוליטי: "ריבלין החליט למוטט אחריו את מוסד הנשיאות" • בית הנשיא: "הוא לא היה מתוכנן להשתתף בתמונה"
אריה ריבקינד
כ"ד ניסן התשפ"א / 06.04.2021 17:54

אירוע השבעת הכנסת ה-24 הסתיים אחר הצהריים (שלישי) בצילום ראשי הרשימות המסורתי שנערך כמקובל בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

אלא שאחרי ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו את כתב המינוי של הרכבת הממשלה באמצעות מנכ”ל בית הנשיא –  הנשיא רובי ריבלין לא השתתף גם בתמונה המסורתית עם ראשי הסיעות.

לבקשת מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, עלו בזה אחר זה נציגי הסיעות, לצילום משותף עם יו”ר הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון.

ראשי הסיעות שהשתתפו הם: בנימין נתניהו (הליכוד), יאיר לפיד (יש עתיד), אריה דרעי (ש”ס), בני גנץ (כחול לבן), נפתלי בנט (ימינה), מרב מיכאלי (העבודה), משה גפני (יהדות התורה), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), בצלאל סמוטריץ’ (הציונות הדתית), איימן עודה (הרשימה המשותפת), גדעון סער (תקווה חדשה), ניצן הורוביץ (מרצ).

ח”כ מנסור עבאס מרע”מ לא השתתף בשל מצבו הרפואי, לאחר שאושפז הבוקר בבית חולים.

כאמור, בניגוד למנהג המקובל עזב נשיא המדינה ראובן ריבלין את משכן הכנסת מיד בתום ישיבת ההשבעה ולא השתתף בצילום המשותף.

מבית הנשיא נמסר: “ריבלין לא היה מתוכנן להשתתף בתמונה”.

אלא שבדיקה קצרה העלתה שהנשיא הצטלם עם ראשי הסיעות בכל ההשבעות הקודמות.

על פי הערכות, מדובר במחאה של ריבלין לנוכח המשבר הפוליטי או החרמה של נתניהו.

יו”ר הכנסת יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הצטלמו גם במרפסת לשכתו של יו”ר הכנסת. גם מצילום זה נעדר הנשיא.

הכתב הפוליטי של ישראל היום, יהודה שלזינגר, צייץ: “מבחן בממלכתיות. הנה תרחיש: נתניהו הפסיד בבחירות ובועט בסמלים – לא בא לטקס אצל הנשיא, לא משתתף בתמונות מסורתיות. מצליחים לתאר איך הייתה נראית הביקורת התקשורתית עליו? אז הנשיא, שפחות מסמפט את נתניהו, לא קיים את טקס הענקת המנדט וגם טקס התמונות לא קרה. ביקורת תקשורתית? חה”.

הפרשן הפוליטי של גלי צה”ל, יעקב ברדוגו, הגיב: “ריבלין החליט למוטט אחריו את מוסד הנשיאות ושאריות הממלכתיות בנאומו כנגד ראש הממשלה. ריבלין נמנע באופן תקדימי להזמין את ראש הממשלה לבית הנשיא לתת לו את המנדט להקמת ממשלה ונמנע מלאחל לו בהצלחה במשימתו זו. בושה”.

מאוחר יותר תקפו בכירים בליכוד את התנהגותו המבישה של הנשיא.

אופיר אקוניס, השר לפיתוח אזורי, אמר במהלך ישיבת סיעת הליכוד: “אי אפשר שלא לגנות בכל תוקף את התנהגות הנשיא. שיחתנו אתמול נראתה כמו חקירה, הנשיא חרג מהתנהגותו הממלכתית בשאלותיו שלא היו לעניין וניסה לעקוץ את הליכוד בכל הזדמנות שרק היה יכול.

“בנוסף שלא התייצב לתמונה של ראשי המפלגות ולא הזמין את נתניהו לקבל את המנדט, הנשיא נוהג בתקופה רגישה זאת בחוסר רגישות, ומעין נוקט עמדה נגד נתניהו ונגד הליכוד”.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ: “לא האמנתי כשראיתי את היעדרותו של הנשיא ריבלין מהתמונה המסורתית. זה לא מכבד את ראשי הסיעות ויותר מכך את הנשיא. צריכים לחשוב כיצד מגנים את המהלכים האלה בכל תוקף”.

במהלך הישיבה אמרה שרת התחבורה לראש הממשלה: “הנשיא מתנהג בצורה שלא תואמת את מעמדו. וההחלטה לא להזמינך לטקס החיילים המצטיינים זה השיא . אתה זה ששולח את החיילים לקרב, וזה לא עניין פרטי שלו. זה מראה על הבעת עמדה אישית, ואין לזה מקום. בשבוע כזה של ימי הזיכרון ריבלין מפגין שיא של חוסר ממלכתיות, וזה אומר הרבה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות