זה ה’מטען צד’ שמרב מיכאלי מתכוונת להניח לסיעות החרדיות

יו"ר מפלגת העבודה רוצה לחוקק חוק שיכפה על הסיעות החרדיות לשלב נשים: "כקבוצה, הגברים נכשלים בניהול הדברים. לכן נניח היום גם את הצעת החוק שמחייבת כל מפלגה שרוצה לרוץ לכנסת ישראל ייצוג של לפחות 40% לכל אחד מהמינים"
אריה ריבקינד
כ"ד ניסן התשפ"א / 06.04.2021 17:23

הכנסת ה-24 יצאה לדרך: יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ מרב מיכאלי נשאה היום (שלישי) דברים בפתח ישיבת הסיעה – והכריזה כי תציב חוק שיכפה על הסיעות החרדיות לשלב נשים ברשימה.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

הנה דבריה המלאים:

השבעה של כנסת היא תמיד יום מאוד מאוד מרגש ומעורר יראת כבוד. תפקיד של חבר או חברת כנסת הוא תפקיד שיש בו כל כך הרבה אחריות ומחויבות לכל אזרחית ואזרח, אחריות לחברה ואחריות למדינת ישראל.

לצערי בחדרים אחרים בבית הזה יש כאלה ששוכחים את האחריות הזאת, יש כאלו שמועלים בחובה של חברות וחברי כנסת, אבל בחדר הזה של סיעת העבודה המתחדשת כל אחת ואחד זוכרות וזוכרים את זה ממש טוב ורק בגלל זה אנחנו כאן.

אני מברכת את חברי הכנסת החוזרים, עמר בר לב ורם שפע, ואת הח”כים החדשים של הסיעה, שזו ממש שמחה גדולה לראות, ובהצלחה לנו.

סיעת העבודה לא ביזבזה את זמנה גם במהלך הקמפיין ואנחנו נניח היום את הצעות החוק שמיישמות בעצם את הדברים שהבטחנו בקמפיין, את כל תכניות העבודה שלנו, את תכנית העבודה לשוויון מגדרי, תכנית העבודה למניעת אלימות, התכנית שלנו למשפחה – בית של שוויון, תכנית הפרדת דת ומדינה, תכנית לשוויון זכויות לקהילה הגאה, וגם תכניות לשמירה על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה שלנו, לכן אנחנו מניחות היום גם את הצעת החוק שתאסור על מועמד לנשיאות להיות עם כתב אישום, וגם הגבלת כהונה לשתי קדנציות רצופות, הצעת חוק שאני באופן אישי הגשתי אותה כבר לפני חמש-שש שנים ומזמן היה ראוי שתעבור.

סיעת העבודה היא תוצאה של רשימה ראשונה אי פעם שרצה בכנסת ישראל שהיא שוויונית לחלוטין מבחינה מגדרית, וזה הביא לכך שמשום שאנחנו מספר אי זוגי, אנחנו הסיעה הראשונה אי פעם עם רוב נשי, מה שעומד בסתירה כואבת ומקוממת למצב של ייצוג נשים בכנסת בכלל.

בכנסת הזו אנחנו פחות מרבע, לא רק שלא הלכנו קדימה, זאת נסיגה לאחור. ירדנו מ-35 חברות כנסת ל-31 חברות כנסת, לא רק שהלכנו אחורה מבחינת מספר חברות הכנסת, הלכנו אחורה גם באופן שבו מדברים על נשים ויש גם מפלגות שמעוניינות לפגוע בזכויות נשים שהושגו במאבקים קשים ביותר, מפלגות שלא תופסות נשים כשוות להן, זה מתווסף למפלגות שעדיין מדירות באופן רשמי נשים מבכלל להיות נבחרות ברשימות שלהן.

התוצאה של המצב העגום הזה שרק הגברים מנהלים את הפוליטיקה במדינת ישראל והתוצאה היא עגומה.

כקבוצה הם נכשלים בניהול הדברים, הם נכשלו כישלון חרוץ בניהול משבר הקורונה, הם נכשלים בהקמת ממשלה, הם נכשלים כישלון קשה ביותר בפתרון הפלונטר הפוליטי שממרר ממש את חייהם של אזרחיות ואזרחים, ולכן אנחנו נניח היום גם את הצעת החוק שמחייבת כל מפלגה שרוצה לרוץ לכנסת ישראל ייצוג של לפחות 40% לכל אחד מהמינים בכל רשימה כך שבכל חמישה מקומות יהיה ייצוג של לפחות שני נציגים מכל מין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קורע מצחוק.
    06/04/2021 20:03
    אבי
  1. יו”ר המפלגה האבודה שנעלמה כמעט כליל, מדברת על כשלון המפלגות החרדיות? חזו כבר רמב של מחלת נפש