סקר 103fm: התמיכה בלפיד ובבנט גוברת, גוש הימין עם ימינה 60

בחירות חמישיות? סקר של רדיו 103 מצביע על התחזקות של יש עתיד ב-4 מנדטים ושל ימינה ב-3 - ומציג אפשרות להרכבת ממשלת ימין- שמאל בלי המפלגות הערביות
חרדים 10
כ"ד ניסן התשפ"א / 06.04.2021 11:16

שבועיים מיום הבחירות לכנסת ה־24: סקר מיוחד שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור התוכנית ‘שבע תשע’ עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm מעיד על כמה מגמות מרתקות בקרב ציבור הבוחרים, אם ישראל תיאלץ ללכת לבחירות חמישיות.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

על פי הסקר, מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-21 מנדטים – 4 יותר מהמספר שלו זכתה בתוצאות האמת.

עולה נוספת היא ימינה בראשות נפתלי בנט, עם 10 מנדטים מול 7 בכנסת הנוכחית.

הליכוד שומרת על כוחה ונחלשת במנדט אחד בלבד – מ־30 מנדטים (בתוצאות האמת) ל־29 בסקר 103fm. מדובר במה שמכונה על ידי מכון הסקרים שילוב של ‘העברות מעגליות’ בין המפלגות ותנודות סטטיסטיות.

נחלשות נוספות במנדט אחד: כחול לבן (7 בסקר לעומת 8 בתוצאות האמת), ישראל ביתנו (6 מול 7) ותקווה חדשה, שממשיכה את מגמת ההיחלשות שלה ומגיעה בסקר ל־5 מנדטים בלבד – אחד פחות מבתוצאות הבחירות.

גם מרצ והמשותפת נחלשות מ־6 מנדטים בפועל ל־5 בסקר העדכני. רע”ם שומרת על מקומה בכנסת גם בסקר, עם 4 מנדטים.

על פי הסקר, גוש הכולל את נתניהו, החרדים והציונות הדתית מגיע ל־50 מנדטים, ויחד עם ימינה ל־60 – בדיוק מחצית מהכנסת.

‘גוש החרם’, הכולל את שאר המפלגות, מגיע ל־51 מנדטים, ו־61 עם ימינה – כך שעקרונית, על פי סקר זה, יכולים ראשיו להקים קואליציה ללא הרשימה המשותפת ורע”מ.

כך או כך, תרחיש הבחירות החמישיות נותר על הפרק, ואפילו יש להן תאריך – 31 באוגוסט.

סקר 103fm נערך אתמול (שני) על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 516 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות