עימותים עם שכנים: בקשה לשינוי מקום מעצר הבית של הרב ברלנד

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שינוי מקום מעצר הבית - בעקבות אירועי הסגת הגבול ועימותים בין אנשי 'שובו בנים' לשכנים • אם לא יוצע מקום חלופי, בפרקליטות ידרשו שהרב ברלנד יוחזר למעצר בכלא
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 10:23

פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שינוי מקום מעצרו של הרב אליעזר ברלנד – בעקבות עימותים בין תושבי זכרון יעקב המתגוררים בסמוך למקום הבית בו הוא שוהה במעצר לאנשי קהילת ‘שובו בנים’.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

אתמול עיכבה המשטרה לחקירה שניים מאנשי ‘שובו בנים’, בשל הסגת גבול סמוך למקום מעצרו. זאת לאחר קבלת דיווח על שני אנשים אשר נכנסו לבניין וסירבו להתפנות מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום ביקשו לרשום דו”ח לשניים, ולאחר שסירבו להזדהות עוכבו לתחנת המשטרה בזכרון יעקב לצורך זיהוי.

בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ דווח, כי מתגובה שהגישה הפרקליטות לבית המשפט עולה כי במידה שלא יוצע מקום חלופי, הם יידרשו שהרב ברלנד יוחזר למעצר בכלא.

מפקד תחנת זכרון יעקב כתב לפרקליטות כי אנשי ‘שובו בנים’  ידעו על מקום מעצר הבית והגיעו למקום – עוד בטרם שוחרר מבית הכלא. זאת למרות שהמקום היה אמור להיות חסוי וסודי על פי החלטת בית המשפט.

בפרקליטות העלו תמיהה באשר לשמירת סודיות המיקום כפי שקבע בית המשפט.

לפי הדיווח, עורכי דינו של הרב ברלנד הגישו בקשה להקלה בתנאי מעצרו ולאפשר לו לצאת לתפילות בבית הכנסת הסמוך למקום המעצר ולהיפגש באופן קבוע עם בני משפחתו.

הפרקליטות מתנגדת לבקשה.

הרב ברלנד מבקש עוד, כי בשל מצבו הרפואי – הדיונים בתיק נגדו בפרשת ‘עושק שחור’ יתקיימו בתדירות של אחת לשבועיים ויצומצמו ללא יותר משעתיים עם הפסקות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נא להוריד את התואר "הרב ברלנד "
    05/04/2021 11:47
    שרון
  1. אחרי שתוריד/י את התואר "בנאדם" לעצמך
    06/04/2021 21:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)