בנט בדק אם החרדים יבואו ל’גוש החרם’ – וזו התשובה שקיבל מדרעי

יו"ר ש"ס דחה הצעה של נפתלי בנט להצטרף לגוש המתנגד לראש הממשלה והבהיר: המפלגות החרדיות לא יצטרפו לממשלה ללא הליכוד - גם במחיר בחירות חמישיות • "העמדה שלנו היא חד משמעית, צריך לפסול כל אלטרנטיבה אחרת"
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 09:30

במסגרת המאמצים של ח”כ נפתלי בנט להקים קואליציות שונות, הוא שוחח בשבוע החולף עם יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.  במהלך השיחה הוא ביקש לבדוק אפשרות לפיה יצטרפו החרדים ל’גוש החרם’ בראשות בנט ביחד עם יאיר לפיד, גדעון סער ובני גנץ.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

לפי התרחיש של בנט, במידה והחרדים ייאלצו לבחור בין הליכה איתו לממשלה בלי ליברמן לבין בחירות חמישיות –  הם יעדיפו ממשלה איתו.

התגובה שקיבל יו”ר ימינה היתה “לא” מהדהד – גם אם הדבר יוביל לבחירות חמישיות.

דרעי אמר ל’ישראל היום’: “שוחחנו בשבוע שעבר ואמרתי לבנט שאין אפשרות אחרת מלבד הקמת ממשלת ימין. העברתי לו בצורה חדה ביותר שאין שום מצב בעולם שאנחנו נלך איתו ביחד לממשלה בלי הליכוד. גם אם נגיע לרגע האחרון וגם אם זה יוביל לבחירות חמישיות, העמדה שלנו חד משמעית. גם יהדות התורה לא תצטרף לממשלה כזאת – והסברתי לו למה.

“אנחנו לא ניכנס לקואליציה שלא תחוקק באופן מיידי את חוק הגיוס כמו שסיכמנו עליו, לא נכנס לממשלה שלא תחוקק חוק גיור ממלכתי מינימלי, ואנחנו דורשים גם פסקת התגברות. את זה אפשר להשיג עם יאיר לפיד? ממש לא”.

לדברי דרעי, “אם בנט היה אומר ‘אני בגוש הימין’, ניתן היה למצוא פתרון לגדעון סער. כל זמן שסער חושב שיש לו אפשרות אחרת – הוא לא מוכן לשמוע על זה”.

דרעי הדגיש: “אנחנו נשארים עם הימין. נפתלי בנט וגדעון סער חייבים להבין בצורה הברורה ביותר שאין אלטרנטיבה חוץ ממשלת ימין. אין אמצע. העם אמר את שלו, יש 65 מנדטים שרוצים ממשלת ימין, ועכשיו צריך להתגבר על כל הבעיות בבית פנימה. צריך לפסול כל אלטרנטיבה אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה לא תשובה שציפתי מנציג חרדי
    05/04/2021 22:57
    חנן
  1. הוא היה צריך לומר לו שהחרם הוא עלינו אותנו שלחו על מריצה למזבלה…