החרדים ידרשו מהנשיא: “שכנע את גדעון סער להצטרף לגוש שלנו”

נציגי הסיעות יתייצבו הבוקר במשכן וימליצו על מועמדם לראשות הממשלה • על נתניהו צפויים להמליץ לפחות 52 ח"כים, על לפיד לפחות 37 • אורי מקלב: "כמו שהנשיא פעל לאחדות לאומית, כעת שיפעל לממשלת אחדות ימנית. הוא מחויב כלפי מי שבחר בו, הוא לא נבחר בקולות השמאל"
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 00:02

נציגי יהדות התורה הצפויים להגיע מחר (שני) לנשיא בשעה 13:15 מתכוונים להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו – אך לא רק.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

לפי דיווח ב’ישראל היום’, לבית הנשיא יגיעו ראשי המפלגה משה גפני, יעקב ליצמן, אורי מקלב ומאיר פרוש, שידרשו מריבלין לא רק להטיל את המנדט על נתניהו אלא אף לפעול באופן אקטיבי להבאת גדעון סער לגוש נתניהו.

החרדים יטענו בפני הנשיא כי הוא נבחר בקולות הימין והחרדים וכעת הוא צריך לפעול עבור מי שבחר בו.

סגן השר אורי מקלב, חבר צוות המו”מ של יהדות התורה, אמר לישראל היום: “כמו שהנשיא פעל לאחדות לאומית, כעת שיפעל לממשלת אחדות ימנית. הוא מחוייב כלפי מי שבחר בו להיות נשיא, הוא לא נבחר על ידי קולות השמאל. גדעון סער שפעל עבור בחירת ריבלין לתפקיד נשיא המדינה, הגיע לבקש את אמון מפלגות הימין והסיעות החרדיות – וכעת הגיעה העת לפעול עבור האינטרס של מי שבחר בו”.

גדעון סער מסר הערב הצהרה, לקראת תחילת סבב ההתייעצויות: “לא נצטרף ולא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ונפעל בכל כוחנו להקמת ממשלת שינוי במדינת ישראל. זה מה שאני עושה בימים האלה. אני פועל כמיטב יכולתי כדי שתקום ממשלת שינוי שתחליף את נתניהו – חד, חלק וברור”.

כאמור, מחר בבוקר יחל הנשיא לארח במשכנו את נציגי כל הסיעות במסגרת הליך ההתייעצויות, ובסיומו יחליט הנשיא על זהות חבר הכנסת שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה – ככל הנראה כבר מחר בלילה.

בבית הנשיא הבהירו: “ברגע שיש הכרעה, אין סיבה לעכב את הליך הרכבת הממשלה. הנשיא ינסה להבין במהלך ההתייעצויות מול כל סיעה לאיזו ממשלה היא תסכים להצטרף ולאיזו לא. בתשובת הסיעות לנשיא על שאלת המומלץ, יצטרכו להבהיר לאילו מפלגות נוספות בכוונתן לחבור על מנת לאפשר לנשיא לגבש תמונת מצב ברורה”.

מפת הממליצים המסתמנת צפויה להיראות כך, על פי הודעות המפלגות: על נתניהו ימליצו 52 חברי כנסת ממפלגות הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית. ליאיר לפיד צפויים, בינתיים, 37 ממליצים בטוחים ממפלגות יש עתיד, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ.

סיעות ימינה, כחול לבן, רע”מ, והמשותפת טרם הודיעו על מי ימליצו. בל”ד כבר הודיעה כי לא תמליץ על איש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות