העדיפות של בנט: ממשלת ימין. ואם אין? ממשלה בראשותו עם השמאל

יו"ר ימינה ינסה להקים קואליציית ימין ואף לשכנע את גדעון סער להצטרף • אם הדבר לא יצלח - יעדיף ממשלה עם לפיד על פני בחירות חמישיות • לפיד: "יש התקדמות משמעותית עם בנט. הוא לא סומך על ההבטחות של נתניהו, החרדים יצטרפו לממשלה כזאת יום אחרי הקמתה"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"א / 04.04.2021 20:59

מפלגת ימינה ממשיכה בניסיונות להקים ממשלה חדשה בישראל: על פי הדיווח בחדשות 12 עיקר המאמצים של המפלגה יופנו, בשלב זה, להקמת ממשלת ימין.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

לפי הדיווח, בשעות האחרונות מתקיימים דיונים דרמטיים אצל יו”ר ימינה, כאשר רוב הקולות שנשמעים מסביבתו נותנים עדיפות להקמת ממשלת ימין מלא שתכלול את גדעון סער או בהישענות על רע”מ.

יחד עם זאת, אם שתי האפשרויות הראשונות לא ייצאו לפועל, בנט יעדיף לעמוד בראש ממשלה יחד עם גוש השמאל מאשר ללכת לבחירות חמישיות.

מחר (שני) יגיעו נציגי הסיעות אל משכן הנשיא, וימליצו בפני ראובן ריבלין על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

יש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל החליטו להמליץ על יאיר לפיד.

המשמעות היא שנתניהו יגיע אל הנשיא עם יותר ממליצים, 52 במספר, והוא זה שצפוי לקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל ציין הערב, כי  עד היום תמיד קיבל האיש עם מספר הממליצים הגבוה ביותר את המנדט להרכבה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’ יו”ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בשיחות סגורות כי יש התקדמות בשיחותיו עם יו”ר ימינה בנט. “יש התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט, מעריך שאפשר להקים איתו ממשלה. הוא לא סומך על ההבטחות של נתניהו, החרדים יצטרפו לממשלה כזאת יום אחרי הקמתה”, אמר.

בתוך כך, במפלגת רע”מ העבירו בימים האחרונים מסר לשני הגושים ובו התנאי לתמיכה בהקמת ממשלה ובבחירת יו”ר הכנסת: הקפאת חוק קמיניץ, המחמיר עם אכיפת עבירות הבנייה.

ברע”מ מכחישים: “אנו מבקשים להבהיר שהידיעה שפורסמה בערוץ כאן 11 לגבי הצבת תנאי להקפאת חוק קמיניץ תמורת תמיכה בבחירות ליו”ר הכנסת, הינה ידיעה שקרית” .

מקורבים ליו”ר רע”מ מנסור עבאס מציינים כי הם מרגישים שהם יכולים להיות לשון מאזניים, ולמנף את הסיטואציה במקרה שבו אף אחד לא יצליח להקים ממשלה ויילכו לבחירות חמישיות.

לפי ‘כאן חדשות’, ברע”מ וברשימה המשותפת טרם החליטו על מי הם ימליצו מחר לנשיא המדינה ראובן ריבלין. גורמים ברע”מ אמרו כי ההחלטה תתקבל ברגע האחרון. במפלגה טוענים כי מסקר שערכו בימים האחרונים, עלה שמאז הבחירות כוחם בציבור הערבי הוכפל.

המפלגה, הקטנה בכנסת,  תהיה האחרונה להגיע ולהמליץ על המועמד המועדף עליהם להרכבת הממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל מחר בבית הנשיא את נציגי המפלגות ובכוונתו להודיע בכל מקרה עד יום שלישי בצהריים על מי ימליץ.

כל מפלגה צפויה לשבת עם הנשיא כ-15-20 דקות. הנשיא צפוי לשאול את הממליצים אם ישנם עוד מועמדים שהם מוכנים שירכיבו את הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות