‘חידוש אחד ויחיד’: הפרשן עמית סגל על כיסא המפלט של נתניהו

בכל הסאגה המוכרת לעייפה יש חידוש אחד שעשוי לשמש חולץ פקקים - הבחירות לנשיאות • נתניהו עדיין שולל את היוזמה, אבל בעוצמה פוחתת והולכת
חרדים 10
כ' ניסן התשפ"א / 02.04.2021 12:33

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  מספר על פתרון אפשרי לפלונטר הפוליטי: בחירת נתניהו לתפקיד נשיא המדינה.

אם נתניהו ייבחר, משפטו יבוטל שכן החוק קובע כי נשיא המדינה לא יועמד לדין. נתניהו ייהנה מהתפקיד הבכיר בבית הנשיא ויאפשר לכל מפלגות הימין להקים ממשלה יחד עם גדעון סער – שמסרב לשבת עם נתניהו.

סגל כותב בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’: ”בכל הסאגה המוכרת לעייפה יש הפעם חידוש אחד ויחיד, שעשוי לשמש חולץ פקקים: הבחירות לנשיאות. בין אפריל ליוני, תלוי מתי יבחר יו”ר הכנסת הזמני יריב לוין, תתכנס הכנסת לבחור את נשיא המדינה ה־11.

”העיתוי הנדיר, בדיוק בזמן שהנשיא היוצא והכנסת הנכנסת מנסים להנדס ממשלה, יכול לתת לנתניהו את כיסא המפלט המרופד ביותר בנמצא: שבע שנים בתפקיד ממלכתי וממשלת ימין יציבה בראשות הליכוד שקמה בתוך דקות”.

סגל מספר, כי ”לאורך כל השנים האחרונות נתניהו לעג לאפשרות. בטור הזה הוא צוטט אשתקד אומר ש’אם כבר כלא, לא עדיף המקור?’ אבל העיתים השתנו, ואולי בכל זאת לא עדיף המקור. סעיף 14 לחוק הנשיא קובע: ‘נשיא המדינה לא יובא לדין פלילי’.

“נתניהו עדיין שולל את היוזמה, אבל בעוצמה פוחתת והולכת. יש כמה בעיות שטרם נפתרו: ההצבעה כרגע חשאית, אם כי סער ובנט ישמחו לשנות את החוק להצבעה גלויה. כבר שונו פה סעיפים דרמטיים יותר בחוקי יסוד.

”יש גם את שאלת היורש: אם נתניהו מאמין שיזוכה במשפט, מן הסתם יבקש להתפטר מהנשיאות ולהתמודד שוב על ראשות הממשלה. גם זה די פתיר: הוא יכול להביא לכך שהטלת הממשלה תורכב על מי מנאמניו הוותיקים בליכוד, דמות ממלכתית יחסית שתהיה מקובלת על סער, בנט ושאר מפלגות הימין. מבית הנשיא הוא יוכל לשמש כדמות מרכזית במדיניות החוץ הישראלית.

”שני פקסים – מי עוד שולח פקסים? – נחתו השבוע במשרד ראש הממשלה עם פרטים דומים. נתניהו קרא, ולא הגיב עדיין”, כך סגל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות