עמית סגל: הסיכוי שרע”מ תלך עם לפיד לממשלת 61 קלוש – וזו הסיבה

חרדים 10
|
כ' ניסן התשפ"א / 02.04.2021 11:32
יו”ר ‘הציונות הדתית’ הזהיר את ראש הממשלה: אם ערביי ישראל ירגישו השפעה הם יפקדו את הקלפיות בשיעורים גבוהים יותר מהיהודים. זו תהיה בכייה לדורות • ומה יקרה אם לא תסתייע ממשלת ימין?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מספק הסבר לשתיקה של יו”ר מפלגת הציונות הדתית – עד הבוקר – אל מול המגעים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו”ר מפלגת רע”מ מנסור עבאס.

סגל כתב בטורו השבועי ב’ידיעות אחרונות’: ”יו”ר הציונות הדתית לא פוסל את החיבור הזה עקרונית, אלא מעשית: הוא סבור שמה ששומר על הימין הוא שיעור ההשתתפות הנמוך של ערביי ישראל בבחירות. אם ירגישו השפעה, הם יפקדו את הקלפיות בשיעורים גבוהים יותר מהיהודים, כמו שקורה בבחירות המקומיות במגזר. זו תהיה בכייה לדורות, הזהיר סמוטריץ’ את נתניהו”.

נתניהו, בתגובה, ביקש מסמוטריץ’ לא להתבטא עוד, לפחות כדי לא להבריח את עבאס לזרועות השמאל.

”ספק אם החשש הזה ממשי: אם לא תסתייע ממשלת ימין, עבאס יעדיף כבר בחירות חדשות. נאומו אתמול נועד להכשיר אותו גם אצל הסמוטריצ’ים”, כותב סגל.

לדברי סגל, מנסור עבאס רוצה ללכת עם הימין הישראלי כדי לחסל את הרשימה המשותפת.

“עבאס מעוניין להשמיד פוליטית את עודה ואת טיבי. הוא רוצה תקופה ארוכה שבה הוא יהיה האיש על השיבר של הכספים והחקיקה, וטיבי ועודה יירקבו באופוזיציה, מאבדים את שאריות הרלוונטיות וההשפעה שלהם.

“זו הסיבה שהסיכוי שרע”מ תלך עם לפיד לממשלת 61 של מרכז־שמאל־ערבים, קלוש; לא רק בגלל סער ואנשיו שנרתעים מהישענות על תמיכת המשותפת, אלא כי בממשלה כזו אין לרע”מ שום יתרון על טיבי ועודה. לא בשביל זה עשו את כל הדרך”.