סמוטריץ זועם, שותק ונותן ‘לייקים’: הציונות הדתית תמליץ על נתניהו?

בציונות הדתית חוששים להמליץ על נתניהו כפי שהתחייבו: יקבל את המנדט מהנשיא כדי להקים ממשלה עם רע''מ בינתיים סמוטריץ' מסתפק ב''לייקים'' לציוצים שתוקפים את ה'הכשר' לעבאס
אריה ריבקינד
כ' ניסן התשפ"א / 01.04.2021 23:16

הדילמה של ‘הציונות הדתית’: האם להמליץ ביום שני לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, למרות שהוא מנהל מגעים עם מנסור עבאס  ופועל להקים ממשלה שתישען על תמיכה ערבית?

גורמים במפלגה אמרו  לערוץ 7 כי הם חוששים להמליץ על נתניהו כפי שהתחייבו, ואחר כך לגלות שנתניהו מקבל את המנדט מהנשיא כדי להקים ממשלה עם רע”מ.

לפי דיווחים, סמוטריץ’ סירב לקבל הערב, לאחר נאומו של עבאס, שיחה מראש הממשלה.

עם זאת, הוא לא יצא בפומבי נגד הנאום, אלא שומר על שתיקה, ומסתפק ב”לייקים” לציוצים בטוויטר שתוקפים את ה’הכשר’ שמעניק נתניהו לעבאס.

מקורבים לסמוטריץ’ הביעו בחדשות 12 זעם על ראש הממשלה: ״אותם חלקים חסרי אחריות וקצרי רואי בימין שנופלים לרגלי מנהיג תנועה אסלאמית שבנאום המפוייס ביותר שלו לא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית מוכיחים שהרבה יותר קל להוציא את היהודים מהגלות מאשר את הגלות מהיהודים״.

אורית סטרוק, שתכהן בכנסת הקרובה מטעם רשימת הציונות הדתית, אמרה: “עצם העובדה שמדינת ישראל עוצרת את נשימתה לשמוע מה יגיד מנסור עבאס – היא בלתי נסבלת וגם בלתי נסלחת”.

גם איתמר בן גביר יו”ר מפלגת עוצמה יהודית בתגובה לדבריו של מנסור עבאס: “נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-‘דובי חמוד’ את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות.

“קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות