“שרלטן”? ההשמצה של המדביר בפייסבוק עלתה 60 אלף שקלים

מדביר פרסם בפייסבוק חומר חיטוי שלטענתו "משמיד את הקורונה" - ואחד הגולשים כינה אותו "שרלטן" • המשתמש התבקש למחוק את התגובה וסירב • אז המדביר תבע אותו - וזכה
חרדים 10
כ' ניסן התשפ"א / 01.04.2021 21:52

בית משפט השלום בתל אביב פסק, כי גולש בפייסבוק עבר על חוק לשון הרע, ויפצה אדם אותו כינה “שרלטן” ב-60 אלף שקלים.

לפי דיווח בחדשות 12, הנתבע כתב מספר תגובות מבזות נגד מדביר שפרסם חומר חיטוי שלטענתו “משמיד את הקורונה”, אולם התנער מאחריות להסביר את דבריו, ובכך בעצם עבר על חוק לשון הרע.

בחודש מרץ 2020, בשיאו של הסגר הראשון, ביקש התובע להגדיל את הכנסותיו כשכיר, באמצעות מכירת בקבוקונים של חומר חיטוי לקהל הרחב. החומר הוגדר בפוסט שפרסם בפייסבוק כחומר רב תכליתי, וככזה שמשמיד ומחטא את נגיף הקורונה.

הנתבע הגיב על הפוסט: “אתם הסיבה שהענף שלנו נראה ככה… פשוט שרלטנים”.

התובע ביקש מהנתבע למחוק את התגובה, אך זה סירב.

בהמשך הגיב הנתבע לתובע גם בפוסט אחר, וכינה אותו אדם חסר אמינות ומקצועיות.

הנתבע ניסה להסביר להגנתו כי התכשיר לא אושר על-ידי שום ארגון בריאות בארץ או בעולם, לא הומלץ על-ידי המשרד להגנת סביבה האמריקאי, וכי משרד החקלאות פרסם הודעה קונקרטית לגבי התכשיר בה צוין כי לא נרשמו בשירותים הווטרינרים תכשירי חיטוי נגד הקורונה.

למרות טענותיו, בית המשפט פסק: “המילה שרלטן מעידה על כוונה וידיעה כי התכשיר אינו יעיל וחסר תועלת, אך אין מחלוקת כי ידיעה כזו לא הייתה הלכה למעשה לאיש. היה על הנתבע להראות כי בזמן אחת הייתה לו ידיעה כי התכשיר אינו יעיל כלל מפני נגיף הקורונה – טענה שאף לא הוכחה כלל גם היום”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות