הגר”ח קניבסקי: עדיף ללכת עם נציגי הערבים מאשר עם השמאל

מדוע מרן הגר"ח קניבסקי מעדיף את נציגי הערבים? "גם הם לא רוצים לקדם כור היתוך לעשות את כולם חילונים. גם בנושא הגיוס וערכי המשפחה הם הרבה יותר קרובים אלינו" • גורמים בסביבת בנט: לא ימליץ אצל הנשיא על לפיד, ייתכן שימליץ על עצמו • סביבת לפיד: גם הוא לא ימליץ על בנט
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
כ' ניסן התשפ"א / 01.04.2021 21:07

מרן הגר”ח קניבסקי נשאל הערב (חמישי)  על האפשרות של ממשלה בתמיכת עבאס.

לפי דיווח של יאיר שרקי מחדשות 12, מעיקרי התשובות עלה כי מבחינת יידישקייט “עדיף ללכת עם הנציגים מהציבור הערבי, מאשר עם הנציגים מהשמאל”.

ומה הסיבות?  “גם להם חשוב הצביון של המדינה והם לא רוצים לקדם כור היתוך לעשות את כולם חילונים. גם בנושא הגיוס וערכי המשפחה הם הרבה יותר קרובים אלינו”.

החלטה כזו בולמת את כל ניסיונות הלחץ שיו”ר ‘דגל’ משה גפני מנסה להפעיל על ראש הממשלה, באמצעות הדלפות וספינים היוצאים מלשכתו.

בתוך כך, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בסביבת בנט אמרו כי יו”ר ימינה לא ימליץ על יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, וכי ייתכן שימליץ על עצמו.

לפי דיווח באתר Ynet, מפלגת ימינה החליטה סופית שלא להמליץ על יו”ר יש עתיד יאיר לפיד בסבב ההתייעצויות בבית הנשיא ראובן ריבלין בשבוע הבא.

בסביבת לפיד אמרו בתגובה, כי גם יו”ר יש עתיד לא ימליץ על בנט.

לפי הדיווח, בפגישה של בנט עם נתניהו, שתתקיים מחר בלשכת ראש הממשלה, יציעו בליכוד כל תפקיד שבנט ירצה כמעט או שיריונים בליכוד – אך אומרים בתוקף שלא יאפשרו רוטציה בראשות הממשלה.

בליכוד לא צפויים ליזום פגישה עם גדעון סער, עד שיבינו אם בנט לצידם.

בסביבת בנט אומרים שירצה לוודא קודם שבציונות הדתית מוכנים להשיען על תמיכה מבחוץ של רע”מ להקמת ממשלת נתניהו, ורק אז יוכל לשקול להצטרף בעצמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות