בנט העביר מסמך עם מידע על מקום קבורתם של נעדרי קרב סולטן יעקוב

נפתלי בנט העביר בחודש יולי מסמך ובו תיאור מיקומם של שלושה קברים בבית קברות אל-ירמוכ בדמשק • מחבר המסמך שרטט מפה של בית העלמין, בו נמצאו שרידי גופתו של זכריה באומל הי"ד - מנעדרי קרב סולטן יעקוב • גורם ביטחוני: המידע לא חידש והיה מוכר לקהילת המודיעין
חרדים 10
י"ט ניסן התשפ"א / 01.04.2021 18:46

יו”ר ימינה, ח”כ נפתלי בנט, העביר ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש יולי האחרון מסמך ובו מידע, לכאורה, על מקום קבורתם של נעדרי סולטן יעקוב – יהודה כץ, זכריה באומל וצבי פלדמן הי”ד. כך פרסם הערב (חמישי) כתב ‘וואלה’ ברק רביד.

לפי הדיווח, במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה לא הכחישו כי המסמך הועבר ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

גורם ביטחוני ציין, כי המידע נבדק, אך היה מוכר כבר לקהילת המודיעין ולא חידש דבר.

המסמך, שעותק ממנו הועבר ל’וואלה’ על ידי מקור שאינו ישראלי, הוא בן יותר מ-20 שנה.

מדובר במזכר שנכתב בכתב יד על נייר מכתבים רשמי של לשכת יו”ר הרשות הפלסטינית. המקור שהעביר את המסמך ל’וואלה’ טוען, כי מדובר בכתב ידו של יאסר ערפאת, אולם לא ניתן לאמת שאכן כך.

במסמך לא נכתב כי מדובר בקברים של הנעדרים הישראלים בקרב סולטן יעקוב משנת 1982, אך הוא כולל תיאור מילולי של מיקומם של שלושה קברים באזור מסוים בבית קברות בדמשק שם נקברו אנשי אש”ף שמתו אחרי 1980 והנחיות כיצד לזהות את מיקומם.

עוד נכתב במסמך כי הגופות היו חנוטות ונקברו בארונות מתים “משוריינים”.

מחבר המסמך גם שרטט מפה כללית של מיקום האזור הרלוונטי בתוך בית הקברות ושל מיקום הקברים הרלוונטיים בתוך אותו אזור.

בלשכת בנט סירבו להתייחס לדברים.

לפני שנתיים אותרו על ידי הצבא הרוסי שרידי גופתו של זכריה באומל הי”ד. שרידי הגופה נמצאו בבית הקברות במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ בדמשק –  בית קברות שמוזכר במסמך שבנט העביר לנתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות