עונת הנחשים החלה: כך תתמודדו עם נחש שצץ בסביבתכם

בתחום הזה קיימים לא מעט לוכדי נחשים שרלטנים שעלולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת, ובסופו של דבר לגבות מכם כסף מבלי ללכוד את הנחש ומבלי לבצע סריקה יסודית • לכן, חשוב לבחון היטב את האדם שאתם פונים אליו
תוכן שיווקי
י"ט ניסן התשפ"א / 01.04.2021 15:36

כשהאביב מגיע, הנחשים יוצאים ממחילותיהם כדי לחפש מזון ולהתחמם קצת בשמש. עונת הנחשים נמשכת בדרך כלל עד הסתיו, ולפעמים אפשר גם למצוא נחשים בחורף בישראל.

הנחשים מחפשים בדרך כלל מכרסמים לארוחת הצהריים שלהם, והחיפוש שלהם עלול להוביל אותם בטעות לבית או לגינה. אם רואים נחש בבית או בגינה, חשוב לפעול לפי ההנחיות ולהזמין לוכד נחשים מקצועי.

מיני נחשים בולטים בישראל

בארץ חיים 42 מינים של נחשים, כאשר 9 מהם הם נחשים ארסיים. המין הארסי הנפוץ ביותר הוא הצפע ארצישראלי שניתן להבחין בו מבאר שבע ועד הצפון. שאר הנחשים הארסיים נמצאים בעיקר במדבריות – בנגב, במדבר יהודה, בערבה ובבקעת הירדן.

מין נפוץ נוסף של נחש הוא זעמן המטבעות. מדובר בנחש בלתי ארסי שדומה מאוד לצפע, ולכן לא פעם יוצר בהלה כאשר הוא חודר לגינה או לבית.

אחד ההבדלים בין שני הנחשים הוא העובי: הצפע עבה יותר מן הזעמן. כמו כן, על גבו של הצפע מופיעה בדרך כלל צורה דמיות קו מחובר או מעויין, בעוד הכתמים על גבו של הזעמן (ה”מטבעות”) אינם מחוברים זה לזה. עין בלתי מיומנת מתקשה להבדיל בין שני מיני הנחשים, בייחוד כאשר הם נמצאים בתנועה. רק לוכד נחשים בשרון יוכל לזהות את הנחש בוודאות וללכוד אותו בצורה בטוחה.

מה עושים כשרואים נחש?

או יותר נכון, מה לא לעשות כאשר רואים נחש. ישנם אנשים שמנסים ללכוד את הנחש בכוחות עצמם או אפילו להרוג אותו. שתי הפעולות האלה אסורות. אם אינכם מומחים, אל תתעסקו עם הנחש. אם הבחנתם בזחילת נחש בגינה או שהוא חדר אל הבית, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשמור מרחק של שני מטרים לפחות ולהרחיק את כל מי שנמצא באזור.

התחילו להתרחק לאט לאט מהנחש, מבלי לבצע תנועות חדות שעלולות להבהיל אותו ולעורר אותו לתקוף. ברגע שאתם נמצאים במרחק בטוח, זה הזמן לקרוא ללוכד נחשים מקצועי כדי לטפל בבעיה.

מיהו לוכד נחשים טוב?

נחש בבית או בגינה עשוי להבהיל אתכם עד כדי כך שתרצו להתקשר ללוכד הנחשים הראשון שאת שמו אתם רואים על המגנט.

עם זאת, למרבה הצער גם בתחום הזה קיימים לא מעט לוכדים שרלטנים שעלולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת, ובסופו של דבר לגבות מכם כסף מבלי ללכוד את הנחש ומבלי לבצע סריקה יסודית.

לפיכך, חשוב לבחון היטב את האדם שאתם פונים אליו. דבר ראשון, יש צורך להזמין את שירותיו של לוכד נחשים מורשה, כלומר לוכד נחשים שיש לו רישיון לבצע את עבודת הלכידה מטעם רשות הטבע והגנים. דבר שני, כדאי לקרוא ללוכד מנוסה ומקצועי שיודע הרבה על נחשים, יודע כיצד להרחיק אתכם מפניו והעיקר – יזהה את סוג הנחש במהירות. לוכדים מקצועיים באמת “נושמים” את התחום ויכולים להתמודד עם כל נחש ללא בעיות.

נוסף על כך, כאשר מזמינים לוכד נחשים מקצועי, אנחנו רוצים לדעת כמה זה יעלה לנו. אצל לוכד נחשים המחיר תלוי בכמה גורמים. לדוגמה, מחיר הזמנת הלוכד יכול להשתנות בהתאם לשעות העבודה. אם הזמנתם לוכד בשעות הערב, ייתכן שתשלמו מחיר יקר יותר. זאת ועוד, המחיר תלוי במורכבות העבודה והמקום שבו נמצא הנחש ברגע נתון. על כל פנים, לוכד נחשים מקצועי לעולם לא יסגור אתכם עסקה בטלפון, אלא יגיע למקום, ילכוד את הנחש וגם יגבה מחיר.

ולסיכום, על לוכד נחשים בשרון להיות קודם כל בן אדם. כאשר אתם מתמודדים עם בהלת נחש בגינה, אתם רוצים לשמוע את קולו המרגיע של איש המקצוע שידאג להשקיט את לבכם ולכוון אתכם בטלפון.

צור קשר עם לוכד נחשים באתר: https://halochdim.co.il/ או בטלפון: 03-3810040

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות