יחליף את רובי? ההיסטוריון של בן גוריון נכנס למרוץ לנשיאות בגיל 83

פרופ' מיכאל בר זהר הודיע כי בכוונתו להתמודד לתפקיד הנשיאות • עד היום, ברוב המקרים, נבחר הנשיא הבא מבין חברי הכנסת המכהנים
אריה ריבקינד
י"ט ניסן התשפ"א / 01.04.2021 13:32

ההיסטוריון הישראלי, פרופסור מיכאל בר-זהר, בן 83, הכריז היום (חמישי) על כוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה בסבב הבחירות הקרוב – שיתקיים בין סוף אפריל ליוני.

בכך מצטרף פרופ’ בר זוהר לכמה אישים שכבר הכריזו או הוזכרו על ידי אישי ציבור כמועמדים אפשריים – בהם איש מפלגת העבודה לשעבר פרופסור שמעון שטרית, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, חבר הכנסת עמיר פרץ, אשת הציבור והמחנכת מרים פרץ.

יצוין, כי עד היום ברוב המקרים נבחר הנשיא הבא מבין חברי הכנסת המכהנים כאשר רק הפרופסור אפרים קציר נבחר לתפקיד מהאקדמיה.

בר זוהר, מי שהיה הביוגרף של דוד בן-גוריון, כיהן כחבר כנסת.

בהודעה שפרסם כתב בר זוהר: “החלטתי להתמודד לנשיאות המדינה. הנשיאות היא הדרך היחידה בה אוכל להגשים את חזון האחדות בין העדות והציבורים השונים בישראל; ליזום אמנה חדשה בין חילונים לדתיים; ליצור הבנה עם יהודי התפוצות; להפיח תקווה חדשה בצעירים; וללכד את העם סביב ערכים יהודיים, ציוניים ומוסריים שלאורם פעלתי כל חיי.”

בר-זהר נולד בבולגריה ועלה לישראל בגיל 10. הוא גדל בתל אביב ובשירותו הצבאי שירת במודיעין חיל אוויר ובחטיבת הצנחנים והשתתף במבצע קדש ולאחר מכן גם במלחמת ששת הימים, יום כיפור ומלחמת לבנון בשירות המילואים.

בר-זהר, תושב תל אביב,  היה ממקימי רפ”י ואף שימש בתפקיד חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

לאורך השנים פרסם ספרים רבים על שירותי הביטחון, מלחמות ישראל, הפוליטיקה הישראלית, וספרי תעודה לחיזוק הקשר בין העם לארצו.

בשנת 1964, ללא היכרות מוקדמת בניהם, פתח בפניו בן-גוריון את ביתו וארכיונו הפרטי ואיפשר לו להתלוות אליו בעבודתו על מנת לפרסם את הביוגרפיה שלו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות