מה העדיפות הראשונה של נפתלי בנט, אם יקבל את המנדט מהנשיא?

יו"ר ימינה 'נעלם' בחול המועד לטיול במדבר, אך משיחות בודדות שניהל ניתן להבין לאן מועדות פניו • אם לא יצליח לקבל את המנדט ולהרכיב ממשלה - יחבור לנתניהו • התרחיש של בנט בבלפור מדיר שינה לא רק מעיניו של ראש הממשלה • הוא מצא בעל ברית לא צפוי
מתי טוכפלד, ישראל היום
י"ט ניסן התשפ"א / 01.04.2021 13:09

ראש הממשלה פנה אמש בדבריו לגדעון סער ולנפתלי בנט, אבל כיוון את דבריו למקום אחר לגמרי.

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

נאומו לא נועד להחזיר את סער, הבן האובד של הליכוד, הביתה, לחיקו החמים של המחנה הלאומי שאותו נטש, אלא להכשיר את הקרקע לממשלה אחרת לגמרי, נטולת סער.

עדיין לא ברור לגמרי איך, בין שבאמצעות עריקים ובין שבאמצעות תמיכה של רע”מ מבחוץ, וייתכן שעדיין אין לנתניהו כל תוכנית, וכל מה שבראש מעיניו בשלב הזה הוא רק לנסות לטרפד הקמת ממשלה מהצד השני.

בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב קואליציה שתחליף את נתניהו הוא לא יאיר לפיד אלא נפתלי בנט.

במשך כל היום אתמול עמלו בכירי הליכוד כדי למנוע ככל יכולתם מהתרחיש הזה להתממש. מסייע להם מהצד אביגדור ליברמן, שלא מוכן לשמוע על כך והטיל וטו על העניין באוזניו של לפיד. ליברמן, אגב, מכחיש.

בניגוד לתדרוכים כאילו לפיד מוכן שבנט ירכיב ראשון את הממשלה, בנט עצמו או מי מאנשיו טרם שמעו על כך.

נראה שלפיד כבר עמוק בתוך הסחרור שאמור להביא אותו, לראשונה, להיות זה שמקבל את המנדט להרכיב ממשלה, שהוא כבר לא יכול לעצור ולחשוב על תרחיש שונה.

הרי הוא ויתר כבר את ויתור חייו לבני גנץ. ולא פעם אחת, אלא שלוש. הפער בינו לבין בנט עומד על מספר דו־ספרתי של מנדטים. הקושי שלו לוותר גם הפעם יותר ממובן.

נפתלי בנט כרגע ממתין. עד לאחר החג הוא לא צפוי לומר משהו משמעותי. רוב הזמן הוא בטיול משפחתי במדבר יהודה.

פה ושם עוצר לשיחות טלפון צפופות והודעות ווטסאפ, לפעמים על הקו לפיד, לפעמים זה אחד מאנשי נתניהו, אולם לאיש מהם לא אמר מה כוונותיו. אם צריך היה לדרג את העדפותיו של בנט, נראה כי היה מעדיף לקבל את המנדט ולנסות להרכיב קואליציה, ואם לא, לא להיכנס להרפתקאות אחרות ולחבור לנתניהו.

הבעיה שגם אצל נתניהו מדובר בהרפתקה. גם איתו אין עדיין 61.

• הטור המלא מחר ב’ישראל השבוע’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות