נתניהו לסער ובנט: נשים המשקעים מאחורינו ונקים ממשלת ימין

חרדים 10
|
י"ח ניסן התשפ"א / 31.03.2021 20:06
נתניהו פנה לגדעון סער ונפתלי בנט: “הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים, אבל ידענו להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת ישראל. חזרו הביתה,  בואו נקים ממשלת ימין יציבה” • סער: “אקיים את התחייבותי. לא אצטרף ולא אתמוך”

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) בקריאה ליו”ר ימינה נפתלי בנט וליו”ר תקווה חדשה גדעון סער להקים ממשלת ימין.

בפתח דבריו אמר נתניהו: “לאחר שלוש מערכות בחירות שבהן לא הושגה הערכה, הפעם העם אמר את דברו במובהק – נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים, שמאפשר להקים ממשלה יציבה, שדרושה לישראל ליציאה מהקורונה כמו אוויר לנשימה ואפשר להקים אותה מיד.

“כל ממשלת אחרת שתוקם תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם באופן ברור ומובהק בניגוד לאידיאולוגיה של הרוב העצום שהצביע לליכוד וליתר הימין. ממשלה עם ניגודים קיצוניים עלולה להרוס את כל ההישגים שלנו – והיא תיפול מהר מאוד. כשאנחנו יוצאים ראשונים מהקורונה, זה יהיה אסון גדול למדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “האתגרים שניצבים לפנינו מחייבים זאת – עלינו להזניק את הכלכלה, לבלום את הגרעין האיראני, לחזק את ההתיישבות, לחתום על הסכמי שלום ולהביא חיסונים לילדינו כדי שלא נחזור למחנק הסגרים”.

נתניהו פנה ליו”ר ימינה ותקווה חדשה:  “אני פונה לנפתלי בנט וגדעון סער – זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים, אבל ידענו להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת ישראל. אני אומר, בואו נשים את המשקעים מאחורינו. חזרו הביתה,  בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים. בואו נתאחד, ישראל ועתידה הם הדבר החשוב באמת”.

גדעון סער סירב מיהר להגיב: “באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות – נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו.

“תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה – פוגעת בישראל.

“מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כ״ץ או ברקת – ניתן להקים בקלות ובמהירות, אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם”.

במפלגת ימינה הגיבו להצהרת ראש הממשלה ולהזמנת בנט לממשלה: “נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס”.

ח”כ ניר ברקת בתגובה לסער: “גדעון, חשבתי שכמוני אתה מכבד את הדמוקרטיה. הפסדת בפריימריז ופרשת מהליכוד, קבל את התוצאה הדמוקרטית, בליכוד יש יו״ר נבחר אחד וניסיון לסכסך בתוכנו לא יעזור. אני קורא לך ובנט לשים שיקולים אישיים בצד ולאפשר הקמה של ממשלת ימין בהובלת נתניהו”.