הבכיר לשעבר: ‘יכול להיות שלא נצטרך להתחסן עוד פעם לקורונה’

פרופ' איתמר גרוטו , המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, הפיח תקווה על עמידות החיסון - וזאת בניגוד להערכה של גורמים שונים, לפיהם משך החיסון הוא כחצי שנה בלבד • "לא צריך ללכת על התרחיש המחמיר ביותר"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"א / 31.03.2021 12:52

כמה זמן יחזיק החיסון לקורונה? פרופ’ איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על החיסונים.

“הולכות ומצטברות עדויות לכך שהחיסון יספיק לתקופה יותר ארוכה – שנה או כמה שנים”, זאת בניגוד למה שאמרו גורמים המעורים ברכש החיסונים שהתייחסו הבוקר לטענה שמדינת ישראל עשויה ל”היתקע” עם עודפי מנות חיסון.

עוד אמר פרופ’ גרוטו: “צריך לעשות ניהול סיכונים ולקחת החלטה מושכלת. יכול להיות בהחלט מצב סביר שלא נצטרך להתחסן פעם נוספת, שהחיסון יספיק לנו להרבה שנים ולא נצטרך לחסן את הילדים. מן הצד השני, יש את האופציה שנצטרך להתחסן שוב – צריך למצוא את האיזון ולא ללכת על התרחישים המחמירים”.

גם עניין רכש מנות חיסון נוספות לצורך עתידי עלה בשיחה: “אני בטוח שצריך להגביר את השקיפות. אני לא בטוח שאפילו כל האנשים במשרד הבריאות ומשרד האוצר מכירים את כל התמונה”.

בהמשך דבריו, הוסיף: “אני מאוד מקווה שנוכל לנצל את ההזדמנות ליצור לעצמנו את היכולת לייצר חיסונים. אני מקווה שהממשלה הבאה תוכל לקדם את הנושא הזה”.

בעניין המסכות, אמר: “אנחנו מתקרבים מאוד לנקודה שבה נוכל להסיר את המסכות במרחב הפתוח”.

 

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, יש בישראל 396 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-202 מונשמים.

אתמול אותרו 442 מאומתים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על אחוז אחד בלבד.

מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 7,844.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות