בכירי הליכוד נגד ריבלין: “שחקן פוליטי” • לפיד: “התקפה פרועה”

בכירי הליכוד במתקפה על ריבלין לאחר שהודיע כי יטיל את ההרכבה על המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר: "הנשיא לא קובע תוצאות הבחירות" • לפיד: "התקפה פרועה על מוסדות המדינה" • סער: "נתניהו רוצה בשלטון מוחלט ונצחי" • דרעי: "רק לנתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה"
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשפ"א / 31.03.2021 12:39

יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה תקפו את נשיא המדינה ראובן ריבלין – לאחר שאמר הבוקר (רביעי) כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר.

“הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות, אסור לו להיות שחקן פוליטי”, הגיבו בכירי הליכוד. ”מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר – וכך צריך להיות גם הפעם”.

בבית הנשיא הודפים את הביקורת של בכירי הליכוד נגד הנשיא ראובן ריבלין: ”הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו.

“כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות”.

השרה מירי רגב הצטרפה לביקורת וצייצה על דברי בית הנשיא: “תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים”.

מספר 10 ברשימת הליכוד, גלית דיסטל אטבריאן: “עד היום היו לנו תקשורת פוליטית, אקדמיה פוליטית, פרקליטות פוליטית ובית משפט עליון פוליטי. תגידו מזל טוב: עכשיו גם יש לנו נשיא פוליטי”

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר הגיב להודעת הנשיא וכתב:

“‏בטרם יכריע, הנשיא צריך לשאול את עצמו 2 שאלות: 1. על מי להטיל את ההרכבה, על מי שקיבל 25% מקולות הציבור, או על מי שקיבל 5%? האם זה סביר שמי שנתמך ע״י 5% מהאזרחים יקבל את הזכות להרכיב ממשלה ולהוביל את ישראל?

“בנט הודה בעצמו שהוא לא יכול להנהיג את ישראל עם מספר קטן של מנדטים”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד קרא לריבלין לפסול את עצמו: “קשריו האישיים וחובו של הנשיא לגדעון סער, משימתו של האחרון להפלת נתניהו, יחד עם איבתו של הנשיא למועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר, נתניהו, מחייבים את הנשיא להעביר את תפקיד הטלת הרכבת הממשלה על הבא בתור לפי החוק”.

ח”כ מאי גולן: “הנשיא בהחלט יכול להקדים את פרישתו כי הוא כבר מזמן הפך להיות שחקן פוליטי. אחרי האמירה האומללה ‘בני עמי בחרו בטרור’, עכשיו הוא מטיף איך להרכיב קואליציות, תוך התעלמות ממיליון מצביעי הליכוד ומהעובדה כי היא המפלגה הגדולה ביותר. כשהתקשורת מחבקת ומלטפת אותך, אפשר לדרוס כל עקרון דמוקרטי”.

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי: “אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה”.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב למתקפה מצד הליכוד על נשיא המדינה: “התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון”.

יו”ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב למתקפה: “ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה”.

נשיא המדינה ריבלין קיבל הבוקר לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה־24, ואמר: ”השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות