הרב חיים דרוקמן לא שלל את רע”מ: “בנט לא ילך עם לפיד באלף אחוזים”

לקראת ממשלת נתניהו עם רע”מ? הרב חיים דרוקמן, זקן הרבנים בציונות הדתית, קרא הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לגלי צה”ל להקים ממשלה יציבה, כלשונו, וסירב לשלול הקמת ממשלה ימנית בתמיכה או הימנעות של מפלגת רע”מ. הרב דרוקמן נשאל 6 פעמים אם יתמוך בצעד כזה ולא השיב תשובה חיובית או שלילית לאף אחת מן השאלות. “אין צורך
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשפ"א / 31.03.2021 12:15

לקראת ממשלת נתניהו עם רע”מ? הרב חיים דרוקמן, זקן הרבנים בציונות הדתית, קרא הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לגלי צה”ל להקים ממשלה יציבה, כלשונו, וסירב לשלול הקמת ממשלה ימנית בתמיכה או הימנעות של מפלגת רע”מ.

הרב דרוקמן נשאל 6 פעמים אם יתמוך בצעד כזה ולא השיב תשובה חיובית או שלילית לאף אחת מן השאלות. “אין צורך בכך, זה דבר היפותטי”, טען.

גישתו עשויה להיות זו שתכריע לבסוף אם סמוטריץ’ ובן גביר יסכימו להתרצות למהלך שנתניהו מנסה לקדם עם מנסור עבאס.

הרב דרוקמן ניסה תחילה להעביר מסר לגדעון סער, כדי שישלים את המספר הדרוש לגוש הימין להקמת ממשלה, ללא צורך בהסתמכות על רע”מ: “הוא צריך לוותר, כי העם אמר אחרת ממנו. העם נתן אמון בנתניהו”.

הוא הביע תקווה שמפלגת תקווה חדשה תצטרף לקואליציית ימין.

הוא הוסיף שהמסרים הללו מועברים גם לבנט: “אני בטוח שהוא לא ילך עם לפיד באלף אחוזים”.

במהלך הריאיון הוא נשאל פעם אחר פעם אם יסכים לתמוך בממשלה שרע”מ תומכת בה מבחוץ, או לכל הפחות עושה זאת בהימנעות או בהיעדרות מההצבעה – אך התחמק. “אין צורך בממשלה עם הישענות על רע”מ, זה דבר היפותטי. אני לא עוסק בעניינים היפותטיים”.

הוא הוסיף גם כי “אי שלא דיווח לי על כך, אז אני לא יכול להגיד כן או לא”.

איש הליכוד חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי, הביע תמיכה בהקמת ממשלה עם רע”מ. “האופציה היחידה היא ממשלת נתניהו עם הישענות על רע״מ מבחוץ. על סער וגנץ להיכנס לממשלה כזו”, אמר ביבס.

לדבריו, “יש הבדל גדול בין רע”מ לרשימה המשותפת. רע”מ מדברים על מה שאנחנו כבר עושים בשלטון המקומי – אין סיבה שאותם דברים לא יעבדו גם בשלטון המרכזי”.

מספר 4 ברשימת הציונות הדתית, עו”ד שמחה רוטמן, נשאל הבוקר ברשת ב’ כיצד יצביע אם נתניהו יביא לכנסת ממשלה שנשענת על הימנעות רע”מ.

קלמן ליבסקינד ומואב ורדי ביקשו תשובה של כן או לא, רוטמן ענה: “ממשלה בתמיכת מנסור עבאס היא לא באמת פתרון, לא נהיה חלק מממשלה שאיננה ממשלת ימין מתפקדת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות