סער: ‘פנה את הדרך לבנט” • לפיד: “מוכן לוויתורים כואבים”

סער הפנים שראש ממשלה הוא לא יהיה ודרש מלפיד לחדול 'ממשחק איסוף ההמלצות' ולאפשר הקמת ממשלה בראשות בנט • לפיד: "כל מפלגות 'גוש השינוי' צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש" • סער: "הפוך, גוטה. שלב הויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי"
קובי פינדרוס
י"ח ניסן התשפ"א / 30.03.2021 22:49

מה קורה ב’גוש החרם’? יו”ר ‘תקוה חדשה’ גדעון סער, קרא הערב (שלישי) ליו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, לחדול ממסע איסוף ההמלצות שהוא עורך כעת.

“בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. היום מחובתי לומר: משחק איסוף ההמלצות לא יביא להקמת ממשלה אלא נסיון תכליתי ומהיר לביסוס רוב פרלמנטרי ריאלי”, צייץ סער.

הוא הוסיף: “חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן”, הוסיף סער, כשהוא מכוון ככל הנראה לאפשרות לגבש רוב פרלמנטרי לממשלה בראשות נפתלי בנט, “אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך”.

לדברי הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל – יו”ר תקוה חדשה מכוון ככל הנראה לאפשרות לגבש רוב פרלמנטרי לממשלה בראשות נפתלי בנט, זאת לאחר שהבין שעם מספר המנדטים הזעום שהשיג בבחירות – עליו לוותר על חלום ראשות הממשלה.

אלא שלפיד לא נותר חייב ומיהר להגיב: “כדי להקים ממשלת שינוי, נהיה מוכנים לויתורים כואבים. למול כל השמועות וההתרוצצויות של השבוע האחרון חשוב להבהיר: אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור”.

הוא הוסיף: “אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו – המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר. המשימה של ‘גוש השינוי’ לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות ‘גוש השינוי’ צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש”, הסביר לפיד את איסוף החתימות – והבהיר כי הוא אמור להיות ראש הממשלה בכל ממשלה חלופית לקיימת.

לדבריו, “מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי”.

סער לא נותר ללא תגובה וכתב מיד: “הפוך, גוטה. שלב הויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי”.

מי שהצטרף לחגיגת הציוצים היה ח”כ מיקי זוהר מהליכוד שכתב: “למרות שניתן להקים ממשלת ימין אמיתית ויציבה ב-5 דקות, סער מעדיף ממשלה עם מרץ, יש עתיד ומפלגת העבודה. מסתבר שיצר הנקמנות יכול לנצח גם את האגו שלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינת ישראל חרפה בעולם. חלק מאנשיה בפרט הסמולנים רעים ובעלי עין צרה וקנאה וכל הגועל שבעולם. מה יש ביבי מלך הציל וקידם המדינה. רק תראו במשבר הקורונה באיזה חכמה הנהיג את העם והציל דור שלם ממות לחיים. משיבים רעה תחת טובה. אני מתבייש שאני ישראלי. חובה חובה לבטל כליל המשפט המרושע הזה. לפחות לדחות אחרי שיצא מהנהגת המדינה. כבוד כבוד זה מה שחסר כאן בארץ. הסמולנים הם בהמות דורסות. בושה וחרפה כמה כפויי טובה הדו.רגלים אלה הסמול זה סדום ועמורה
    31/03/2021 02:50
    יודי 1
  1. היא צודקת 200 אחוז. כמה כפויי טובה בארץ הקודש לא יאומן: אנארכיסטים שמפגינים בבלפור עם סמלים גסים מעירים ומנאג’סים בברוטאליות תינוקות וזקנים ויורקים על שוטרים , הפלג החרדי והברברי , ערבים בדווים סודנים פולשים שוהים בלתי חוקיים מכחישי קורונה משוגעים ובגץ שממרר החיים לאזרחים. וכו’ תנשקו לביבי הרגליים שלמרות הקשיים מנהל מדינה מטורפת כזו. ככ יש כפויי טובה כאן לא יאומן בושה וחרפה. ביבי המלך לא טוב? מה כן טוב? הא